maandag 11 december 2017

Dodelijke affaire van Peter James

Titel: Dodelijke affaire
Auteur: Peter James
Uitgeverij: Fontein
Publicatiedatum: september 2017

Wat vond ik van de cover ?

De cover is sober, maar toch wel sfeervol en vooral intrigerend, en alhoewel met een ereader covers van minder belang zijn, vind ik de cover zeker en vast mooi passen in de reeks rond Roy Grace. In dit geval moest de cover mij het boek niet verkopen, vermits ik sowieso al fan was van Roy en zijn collega’s / vrienden / familie, dus telkens er een nieuw boek in de reeks verschijnt, komt het steevast hoog op mijn verlanglijstje.

Wat verwacht ik van tevoren ?

In de aanloop naar deze recensie heb ik eerst nog de 2 voorgaande boeken gelezen, ‘als de dood’ en ‘tot in de dood’. Beide boeken waren naar mijn mening top en liepen quasi naadloos in mekaar over; met meerdere doorlopende verhaallijnen. Ik hoop dat ‘dodelijke affaire’ met evenzeer bij de keel zal grijpen, even vlot leest en even goeie verhaallijn heeft. Verder hoop ik dat het persoonlijke leven van Roy en de zijnen verder wordt ontrafeld. En uiteraard hoop ik op een spannend boek!


 Citaat van Peter Ustinov ‘als de werel ontploft, zullen de laatste woorden die je hoort komen van een expert die uitlegt waarom dit nooit kan gebeuren’.


Mijn recensie :

In de laatste 3 weken de voorlopig laatste 3 boeken uit de Roy Grace reeks vlot na elkaar gelezen. Het meest recente boek ‘dodelijke affaire’ is iets dikker dan de voorgaande, en leest naar mijn gevoel is minder snel, maar daarom zeker niet minder vlot. Maar wat is het boek spannend en meeslepend ! Net zoals bij de andere boeken uit de reeks begint ook ‘dodelijke affaire’ met een bijna verwarrend aantal verhaallijnen en karakters, maar al snel groeien deze naar mekaar toe en worden de onderlinge verbanden hoe langer hoe duidelijker. Het boek zit vol spannende wendingen en bouwt op naar een spannende ontknoping van het hoofdverhaal. Maar dat niet alleen, het rode-draad verhaal rond Roy’s eerste vrouw Sandy ontwikkelt zich bijzonder snel en heeft een geweldige plot-twist in de laatste pagina’s; zoals wij het hier in het Antwerpse al wel eens zeggen (maar dan een beetje opgeschoond) : deze had ik absoluut niet zien aankomen !

Bovendien krijgt in dit boek ook een andere personage uit de reeks een iets prominenter, en zeg maar gerust sympathiekere rol, zoals ook dit in de laatste boeken werd opgebouwd



 ‘Als je ooit hebt gedacht dat je te klein was om verschil te maken, heb je nog nooit het bed gedeeld met een mug’

Ik vind ‘dodelijke affaire’ een topboek, meeslepend en bijzonder onderhoudend; op goodreads heb ik hem alvast het maximum van 5 sterren gegeven; enne,, ik ben al helemaal klaar voor het volgende boek, want uiteraard zijn er cliffhangers die het wachten op nummer 13 alvast moeilijk zullen maken.

‘Dodelijk affaire’ staat heel hoog in het lijstje van 40 boeken die in tot dusver in 2017 heb gelezen, minstens top 5; als het al niet top 3 is !!

Als ik teruglees naar ‘wat verwacht ik van het boek’, kan ik alleen maar zeggen : verwachting absoluut ingelost !!!!!!

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...