dinsdag 3 november 2015

Enkele reis van Marelle Boersma

Op de achterflap
Het geluk lacht Suus toe als ze haar droom volgt en naar het buitenland verhuist. Samen met zus Anouk en dochtertje Sterre settelt ze zich in een oude boerderij op het platteland van Zuid-Portugal. Maar dan slaat het noodlot toe: Sterre verdwijnt spoorloos.

Cover
Je ziet de achterkant van een meisje in een schattig wit kanten jurkje. Verder staat er naar mijn zin teveel tekst op. Alleen een foto, titel en naam auteur is voor mij meer dan voldoende.
Toch zou ik het boek in de winkel wel oppakken, maar dat is vanwege de schrijfster.

Mijn mening
Het vorige boek van Marelle, Nobody, had mij volledig van de sokken geblazen. Het verhaal is nog lang in mijn hoofd blijven rondspoken. Zou de schrijfster dit gevoel weer weten op te roepen met dit boek? 
Nee, zeker niet...

Toch is het weer een heel goed boek. De wanhoop van Suus gaat onder je huid zitten. Haar gevoel dat niemand meer te vertrouwen is, voel je met haar mee. Personages zijn goed beschreven. Ieder heeft zijn eigen duidelijke rol. Sterke personages zijn met name Juul en Anouk. Anouk is de zus van Suus. Een bijzondere zus, want na een ongeluk heeft ze last van afasie. Alleen als ze schrijft komen haar gedachten goed over. Knap hoe Marelle deze bijzondere vrouw beschrijft zonder dat ze ook maar een moment zielig overkomt. Sterker nog: voor mij is ze de sterkste persoon in het boek!
Juul is een van de vriendinnen van Suus die haar bijstaat in Portugal nadat Sterre is verdwenen. Juul is het type grote bek, maar heel klein hartje.

De ontknoping zag ik werkelijk niet aankomen. Voortdurend word je op het verkeerde been gezet en lijkt de nieuwe verdachte zo logisch, dat je denkt: hoe heb ik dit niet eerder kunnen zien? Om vervolgens moeiteloos weer over te gaan naar een nieuwe verdachte die weer net zo logisch lijkt. Altijd fijn als ik zo verrast word. Dat bevestigt ook de kwaliteiten van Marelle als schrijfster! 
Lezen dit boek!

Omdat Nobody net wat meer beklijfde, geef ik dit boek een zeer verdiende 4,5 sterren!

Juul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...