vrijdag 10 mei 2019

De angst van C.L. Taylor

Titel: De angst
Auteur: C.L. Taylor
Uitgeverij:  Ambo| Anthos
Publicatiedatum: maart 2019


“De angst" van C.L. Taylor is een thriller over obsessieve liefde en psychologische manipulatie, een intens verhaal vol plotwendingen waarin een slachtoffer het heft in eigen handen neemt. In "De angst” van C.L. Taylor loopt Lou van huis weg om met haar leraar Mike naar Frankrijk te vertrekken. Ze is ervan overtuigd dat hij haar grote liefde is, maar hij blijkt heel anders in elkaar te zitten en laat Lou gebroken achter. Achttien jaar later ontdekt Lou dat hij een nieuw slachtoffer op het oog heeft en ze is vastbesloten te voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt. Maar Mike is een schurk van de ergste soort, en Lou moet ervoor waken om niet opnieuw slachtoffer te worden…

“Mike stuift op me af met gebalde vuisten, opeengeklemde kaken en opengesperde neusgaten.”

Tijdens de eerste paar hoofdstukken had ik al een beetje het idee dat dit boek is anders zou zijn dan een doorsnee thriller. Dit omdat een pedofiel centraal staat. Het is zeker een zeer gedurfd onderwerp! Maar het verhaal doet toch anders aan dan je in eerste instantie zal denken.

Het verhaal kent verschillende lijnen. Zo heb je het verhaal van Lou  toen ze 14 jaar was en smoorverliefd was op Mike. Mike is haar karateleraar en langzaam lees je hoe hun relatie zich ontwikkeld en eindigt.
Dan lees je tussendoor hoe het met Lou vergaat terwijl ze volwassen is en hoe de relatie met Mike haar leven beïnvloed.
Het gedeelte met Wendy laat ik even zo kort mogelijk, aangezien zij nogal een “ohhhhhh” rol heeft in het boek.
En je leest over Cloë. Het meisje dat op dit moment een relatie heeft met Mike.

Het is eigenlijk een heel raar boek. Tijdens het lezen kan en wil je eigenlijk niet stoppen, want je wilt zo graag weten hoe het nu precies zit. Maar als je het boek even hebt weggelegd, dan heb je ook geen haast om het weer op te pakken. Dus ja, heel raar!

De personages zijn wel duidelijk neergezet en tot het einde heb je een echte haat- liefde verhouding met Wendy.
Terwijl Lou zich langzaam aan steeds verder in de nesten werkt, werkt Wendy zich steeds verder in haar leven en ondertussen zit je bijna tegen Cloë te schreeuwen dat ze haar ogen moet openen en maken dat ze wegkomt!!!
Het boek kent veel wendingen (soms is het mij nét iets te makkelijk, maar ik stoorde mij er niet enorm aan) en het einde kent een grote plottwist. En met het einde bedoel ik ook echt het einde. Het allerlaatste hoofdstuk! Het boek zit vol leugens en op een gegeven moment weet je ook niet meer wie en wat je wel wilt geloven. Ondanks de relatie van een oudere man met een puber, is dit wel een boek wat je even bijblijft. Dit omdat het zo goed is neergezet, dat je eigenlijk niets anders kan dan snappen waarom zo'n jong meisje voor zo'n oude man kan vallen.

Al met al is het een heel bijzonder verhaal, dat zeker de aandacht verdient!


Komt dit boek in mijn pareltjes boekenkast?:   Moet ik echt nog even over nadenken.
Hoop ik meer van deze auteur te lezen?:         Ik ben heel benieuwd wat zij nog meer kan!
Zal ik dit boek aanraden aan anderen?:           Ja, dat wel. Daarvoor is het echt wel een apart boek

1 opmerking:

  1. Hallo, mijn naam is Anne Marieke, ik kom uit Amsterdam, maar ik woon met mijn man in Waterton Lakes National Park, Canada. Woorden kunnen niet verklaren hoe opgewonden ik ben voor het herstel van mijn gebroken huwelijk en nu is mijn man volledig terug nadat hij mij en onze kinderen aan een andere vrouw heeft nagelaten. We zijn al vijfentwintig jaar getrouwd en tijdens ons huwelijk hebben we een aantal strijdpogingen doorstaan ​​totdat hij uiteindelijk met onze kinderen vertrok en naar Melbourne verhuisde om bij een andere vrouw te zijn. Alle contactmiddelen geblokkeerd, waardoor communicatie ongeldig is. Ik voelde dat mijn leven voorbij was en mijn kinderen dachten dat ze hun vader nooit meer zouden zien. Ik probeerde alleen voor mijn kinderen sterk te zijn, maar ik kon de pijnen die mijn hart plaagden niet beheersen, ik was verteerd door verdriet en pijn omdat ik echt van hem hield. Ik denk elke dag en nacht aan hem en vind altijd dat hij bij me terug moet komen, ik werd letterlijk gek en had een goddelijke interventie nodig, dus vertelde ik al mijn problemen aan een vriend of de mijne die soortgelijke uitdagingen had. Ze leidde me naar een zeer krachtige man genaamd Doctor osagiede. Ze zei dat hij de enige reden was voor geluk waar ze tot op heden van genoot. Dr. osagiede kan helpen bij het herstellen van verbroken relaties, ze zei dat ik het moest berechten. Ik nam contact met hem op via zijn e-mailadres doctorosagiede75@gmail.com en hij gaf me instructies over wat ik moest doen en toen deed ik het, dus hij deed een liefde voor mij. Tot mijn grote verrassing belde mijn man na drie weken en zei dat ik hem net zo veel miste als de kinderen, ik was zo verrast, mijn hart was vervuld van vreugde en opwinding en ik maakte grond om mijn tranen te verduisteren. Hij verontschuldigde zich voor zijn fout en verontschuldigde zich voor de pijn die hij me en de kinderen had aangedaan. Dat is de manier waarop hij met veel liefde en vreugde naar ons terugkeerde en vanaf die dag was ons huwelijk sterker dan daarvoor. Dankzij Drosagiede is hij zeer krachtig, dus besloot ik mijn verhaal te delen vanwege die vrouwen en mannen. wie heeft ervaren wat er is gebeurd. Ik wil dat je weet dat er een oplossing is. Drosagiede is de oplossing, een echte en krachtige gieter die lange tijd heeft gebeden om vrouwen en kinderen te helpen in tijden van pijn. En heeft ook spreuken om HIV, kanker, enz. Te genezen. GOED GELUK.

    BeantwoordenVerwijderen

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...