zondag 14 juni 2020

7 minuten in de keuken van Ingrid Bernard

In deze tijd eten we steeds minder vlees en zijn we bewuster bezig met het milieu als het om onze voeding gaat. Het kookboek 7 minuten in de keuken - Veggie van Ingrid Bernard staat volledig in het teken van vegetarisch eten: dertig veggie recepten met zeven minuten aan voorbereiding.

Dertig recepten

Het boek bevat dertig recepten, dus het is niet een heel dik boek. De pagina's hebben allemaal een andere kleur, dat geeft echt een beetje een luxe gevoel. Leuk is dat ze de ingrediënten gefotografeerd hebben. Als je een halve prei nodig bent, staat dat netjes op de foto. De foto's van de gerechten zelf zijn duidelijk, zonder te veel afleiding.
Dit boek kent wel ingrediënten waarvoor je echt even moet zoeken, zoals de linzen. Die liggen niet bij elke supermarkt in de schappen. Ik vind dat wel iets om rekening mee te houden. Er worden ook geen tips aangeboden om het gerecht een andere twist te geven. Het einde van het boek kent een hele handige meet -en weeg tabel. Zo kan je alsnog lekker aan de slag als je geen weegschaal bij de hand hebt.
Mede door sommige ingrediënten zal ik dit boek niet snel gaan gebruiken of (her)pakken en eerlijk gezegd waren de gerechten ook niet heel vullend voor mij. De vegan caesarsalade voor drie tot vier personen heb ik makkelijk alleen op kunnen eten. De smaken waren wel erg lekker, dat moet ik toegeven. Een heuse smaakexplosie wil ik het niet noemen, maar het voelde wel zo lekker dat je echt even je aandacht erbij wil houden om te proeven wat je nu echt eet.

Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...