dinsdag 27 oktober 2020

Nooit meer alleen van Angelique Haak

 


Titel: Nooit meer alleen

Auteur: Angelique Haak

Uitgeverij: Crime compagnie

Jaar uitgifte: september 2020

Recensie door: Jacqueline

 4,5 sterren

 

Cover

Deze cover en de titel spreken mij enorm aan. De titel, de gebroken spiegel, de ogen en de kleuren, het ziet er supergaaf uit!

Een cover die veel aantrekkingskracht op mij heeft!

 

Achterflap

Zes vrienden, verbonden door een groot geheim…

Als Emma een overlijdensbericht onder ogen krijgt, is ze in shock. Gaat het bericht werkelijk over haar vroegere middelbare schoolvriendin Sara? En waarom eindigt het met die drie dikgedrukte letters die ze zo graag wilde vergeten? N.M.A.

Emma gaat op zoek naar de waarheid rond Sara's dood, maar daarbij komen zaken aan het licht die beter voor altijd verborgen hadden kunnen blijven…

 

Mijn mening

Wat een heftig verhaal en wat een emoties! Mijn maag trok gewoon samen bij het lezen van het einde. Een totaal absoluut niet aanzien komend onverwacht einde. Een die ik eerst even moet laten bezinken. Pfft!

 

‘Nooit meer alleen’ is een emotioneel, bijzonder en verrassend verhaal waarin Emma de hoofdrol heeft. Het verhaal speelt zich af in 2019 maar heeft een link naar de gebeurtenissen van de groep vrienden uit het verleden van Emma, namelijk het schooljaar 1994/1995. Vervelende gebeurtenissen die door het overlijden van Sara weer opgerakeld worden. Vooral ook omdat in de overlijdensadvertentie van Sara de letters N.M.A. zijn opgenomen. Voor Emma, na enige aarzelen, het moment om toch contact te zoeken met de vriendengroep van toen. Emma wil weten wie van de vriendengroep hier meer over kan vertellen......

 

Zoals zovele pubers/adolescenten maakt de vriendengroep in hun levensperiode tussen de 12 en 20 een hormonale rollercoaster mee. Daarnaast speelt er ook nog wel het een en ander in de huiselijke kring. Verschillende maatschappelijke en problemen die in het verleden maar ook zeker nog vandaag de dag spelen heeft Angelique Haak op een kunstige wijze in de twee verhaallijnen weten te verweven. Ze heeft een vlotte meeslepende en geloofwaardige schrijfstijl waardoor de problematiek die zich afspeelt, waarbij ik echt af en toe dacht van ‘O mijn hemel’ of ‘echt? serieus?’ en ‘dat meen je niet’ zo heftig binnenkomt dat ik echt wel even moest slikken of ook niet boos werd. Door deze geloofwaardige wijze van schrijven waardoor ik zo meelevende en de emoties ervoer heeft dit mijn leesplezier niet negatief beïnvloed. Nee, integendeel juist, de verhaallijnen zijn zo goed dat je wilt weten hoe het eindigt. Dat het einde me zo van mijn stoel af zou blazen had ik niet verwacht!

 

 

Spanning: 4
Psychologische ontwikkeling personages: 4.5
Leesplezier: 4.5
Schrijfstijl: 4.5
Plot: 4.5
Originaliteit: 4.5

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...