zondag 5 december 2021

Een vorstelijk aanbod van Julia Quinn

 




Deel 3 in een zwijmelversie van Assepoester in de Bridgerton wereld.

 

Wat is dit derde deel een vermakelijke moderne versie van het wereldberoemde sprookje over de slechte stiefmoeder en stiefzusjes.

 

Benedict, de dromerige telg uit het Bridgerton geslacht wil nog niet trouwen. Hij wil ook graag meer zijn dan wat de 'fans' van hem verwachten. Totdat hij op een gemaskerd bal zijn droomvrouw ontmoet die jammer genoeg weer verdwijnt.

 

Jaren later ontmoet hij een dienstmeisje Sophie. Misschien kan zij met haar intelligentie en charme zijn hart wel veroveren? Sophie heeft geen eenvoudig leven achter de rug en een relatie tussen de 'ton' en een gewone dame is voer voor kritiek dus dit boek belooft vuurwerk.

 

'Een vorstelijk aanbod' bezit de typische kenmerken van deze broeierige reeks. Er is humor, een tikje drama, een onweerstaanbare aantrekking en zoals altijd zijn er obstakels in de liefde.

 

Dit keer is het verhaal een remake van Assepoester waardoor het voorspelbaarder is dan de eerdere delen. Hoewel de verhaallijn dus duidelijk is kan ik toch niet anders dan weer genieten van dit leuke verhaal.

 

De auteur heeft me met deze serie in haar ban en ik ben benieuwd wat Lady Whistledown nog allemaal gaat ontdekken in de volgende boeken. Deze roddeltante is de perfecte stem om me mee te nemen in de high society van het vroegere Londen. Al de bals, knappe mannen en vrouwen en de ongebreidelde romantiek verpakt in deze Julia Quinn mix hebben me weer doen genieten van dit heerlijke snoepje.

 

Ik kan niet wachten om het volgende deel te gaan verslinden.

 

4 Inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...