donderdag 1 juni 2023

It starts with us van Colleen Hoover


 


Als Lily en haar ex-man Ryle een goed co-ouderschapsritme gevonden hebben, staat plotseling haar eerste liefde, Atlas, tegenover haar. Het leven heeft hem gevormd en hij heeft littekens, maar hij is Lily nooit vergeten. Lily is blij dat de tijd voor één keer in haar voordeel werkt. Als Atlas haar op een date vraagt, zegt ze meteen ja. Maar hoewel ze gescheiden zijn, is Ryle nog steeds een groot deel van Lily’s leven. En hij ziet Atlas niet graag met zijn ex-vrouw en dochtertje…

'It starts with us' gaat eigenlijk verder waar 'It ends with us' stopt. Ik vond het eerste deel mooi geschreven en er zaten ook schokkende en emotionele stukken in, dus ik was heel benieuwd of dit vervolg net zo goed zou zijn...Ik ben maar meteen eerlijk: dat was het niet helemaal. De schrijfstijl van Colleen is wel weer heel fijn, maar het verhaal zelf vond ik deze keer niet zo boeiend. Je komt nu wel meer te weten over het verleden van Atlas, maar ik vond het verhaal een beetje in herhaling vallen en eigenlijk had dit vervolg voor mij niet al te veel toegevoegde waarde.Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik er teveel van verwachtte, omdat 'It ends with us' mij wel goed was bevallen. Je leest nu dus voornamelijk over de relatie die ontstaat tussen Atlas en Lily. Ook Ryle komt nog regelmatig voorbij en daar struggelt Lily ook nog steeds mee. Het is namelijk nog steeds niet helemaal een afgesloten hoofdstuk tussen die twee...Toch denk ik dat veel lezers dit boek wel weer kunnen waarderen, vooral als je sowieso een fan bent van de boeken van Colleen Hoover. Helaas was het voor mij toch een kleine tegenvaller.

Beoordeling: 3,0 inktpotjes
Silvie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...