vrijdag 2 juni 2017

Dit boek maakte mij aan het huilen...door Claudia

Daar zat ik dan, in Italië op een terras bij het zwembad van onze camping. Het boek Me before you hield ik vlak voor mijn gezicht, de zonnebril bedekte gelukkig mijn ogen. Ik huilde, echt ik huilde met grote dikke tranen. Hij ging toch dood, ik hoopte nog zo van niet maar hij ging, net zoals mijn schoonvader 2 maanden daarvoor was overleden. Te jong. En beide door het medisch personeel een handje geholpen omdat langer wachten pijnlijk en zinloos zou zijn. Het raakte me zo....

Zo zie je maar weet dat de omgeving waar je iets leest er niet toe doet, de omstandigheden wel. Ik weet niet of ik ook gehuild zou hebben als mijn schoonvader niet zo lang daarvoor ook was overleden. Alhoewel ik heb gehoord dat anderen het ook een emotioneel einde vonden. Ik las het hoek in het engels omdat vertalingen zo vaak afbreuk doen aan het origineel.

Ik vind het een absolute aanrader, me before you van Jojo Moyes



Dit liefdesverhaal overtuigt, niet alleen omdat het je raakt, maar ook omdat het zo herkenbaar is.’ The New York Times

Louisa's wereld is klein. Ze werkt in een café om de hoek en woont nog bij haar ouders, en hoewel ze ergens wel weet dat haar vriend Patrick niet de liefde van haar leven is, passen ze goed genoeg bij elkaar. Lekker overzichtelijk. Wills wereld is ook klein. Vroeger had hij alles wat hij zich kon wensen - een goede baan, avontuurlijke vakanties, een mooie vriendin - maar door een ongeluk zit hij in een rolstoel, verlamd vanaf zijn nek. Door de chronische pijn en zijn wanhoop ziet hij maar één uitweg.

Wanneer Louisa haar baan kwijtraakt, gaat ze aan de slag als Wills verzorger, en het duurt niet lang voor de tegenpolen botsen. Als ze ontdekt wat Will voor ogen heeft, besluit Louisa alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Maar hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...