donderdag 20 juli 2017

Ladykillers van Anja Feliers

Titel: Lady killers
Auteur: Anja Feliers
Uitgeverij: Lannoo
182 pagina’s

Over de schrijfster:
Anja Feliers is de succesvolste vrouwelijke thrillerauteur van Vlaanderen. Ze toont zich met Lady killers een meesteres van het korte, spannende verhaal.

Achterflap:
Twee dodelijk spannende verhalen, thrill-factor 10 gegarandeerd.
Ze zijn jong en mooi, maar hebben duistere geheimen. Liesa verleidt in Wreek mij de stoere Ron, maar hij weet niet dat zij een geheime agenda heeft.
In Naakt! staan alleen nog maar twee rivalen een passionele romance tussen Louise en Sam in de weg.

Wat ik van dit boek vind:
Anja Feliers bundelt in Lady killers twee korte verhalen. De benen in netkousen op de cover bereiden je voor op een erotisch getinte thriller.

In Wreek mij verleidt de jonge Liesa de wat oudere Ron. Na een periode van observatie gaat ze recht op haar doel af en Ron hapt direct. Ze hebben sex en Liesa heeft Ron waar ze hem hebben wil. Maar dan lijkt ze te vallen voor hem en vergeet ze bijna waarom ze hem verleid heeft. Als ze wraak wil nemen, moet ze snel zijn, ook al kan dat negatief voor haar uitpakken. 

In Naakt! eindigt een fotosessie in een flinke vrijpartij. Louise neemt bewijsmateriaal mee in de vorm van foto’s van de naakte Sam. In het fototoestel vindt ze foto’s van haar vriendin Anne. Hoeveel vrouwen heeft Sam al verleid? Toch heeft Louise maar één doel: zorgen dat Sam bij haar blijft. En daar heeft ze veel voor over, heel veel.

Bij korte verhalen is er altijd een extra tempo in het verhaal. Je moet tenslotte een heel verhaal vertellen in minder woorden. Anja Feliers is zeker geslaagd om de verhalen kort en boeiend te houden. Toch blijf ik ook een beetje zitten met een gevoel dat er meer uit de verhalen te halen is. Zeker Naakt! was voor mij een verhaal met meer potentie. Van dat verhaal heb ik echt genoten. Wreek mij was iets minder spannend in mijn ogen en iets meer voorspelbaar.

Waardering:

Wreek mij.
Plot: 3
Schrijfstijl: 4
Originaliteit: 3,5
Psychologie: 3
Leesplezier: 3,5
Spanning: 3

Naakt!
Plot: 4
Schrijfstijl: 4
Originaliteit: 4
Psychologie: 4
Leesplezier: 4
Spanning: 4

Ik geef Lady Killers 3,5 ster.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...