zondag 23 juli 2017

Naar bed, naar bed van M.J. Arlidge

Titel: Naar bed, naar bed.
Auteur: M.J. Arlidge
Uitgeverij: De Boekerij
368 pagina’s

Over de schrijver:

Achterflap:

Wat ik van dit boek vind:
De cover is zoals we hem kennen van de boeken van Arlidge: één basiskleur, en de titel groot gecentreerd. Heel herkenbaar en om die reden zou mijn oog er direct op vallen.

Inspecteur Helen Grace wordt geconfronteerd met een moord in een nachtclub. Al gauw blijkt dat Helen het slachtoffer kent. Helen is van slag. Wat moet ze hiermee? Moet ze haar baas vertellen over haar connecties met het slachtoffer? Ze besluit haar mond te houden en duikt in het onderzoek. Toch is ze niet haarzelf en dat merken ook haar teamleden. Dan volgt er een tweede moord. Wie speelt er een spelletje met haar?

Vanaf de allereerste tot aan de allerlaatste bladzijde heb ik dit boek weer verslonden. De korte hoofdstukken en de verandering van perspectief zijn kenmerkend voor Arlidge. Het leest heerlijk weg en al snel zit je echt middenin het verhaal. Hoewel alle boeken op zichzelf te lezen zijn, raad ik wel aan de boeken in de juiste volgorde te lezen. Op die manier krijg je een band met de hoofdpersonen en kun je je nog meer inleven in het verhaal. Helen Grace is De hoofdpersoon in deze serie en je leert haar goed kennen. Al haar positieve maar zeker ook negatieve kanten komen tot uiting. In Naar bed, naar bed wordt een belangrijk deel van haar leven in het licht gezet. Een deel van haar dat ze altijd geheim had willen houden. Ook de andere hoofdpersonen worden wel uitgediept al ligt de nadruk wel op Helen. De plot zit goed in elkaar en de uiteindelijke ontknoping is verrassend. Ik houd ervan als de dader echt tot het laatste moment onbekend blijft. Dat verhoogt voor mij zeker de spanning. Het einde maakt dat ik eigenlijk gelijk verder wil lezen in deel 6. Maar ja…..

Waardering:
Plot: 5
Schrijfstijl: 5
Originaliteit: 5
Psychologie: 5
Leesplezier: 5
Spanning: 5


Ik geef Naar bed, naar bed 5 prachtige sterren en kijk echt heel erg uit naar deel 6.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...