dinsdag 16 november 2021

Unwritable van Lotte van den Noort

 


Vals spel

 

Er heerst in New Orléans in 1928 een enorme klassenstrijd tussen arm en rijk en dat zorgt voor ongelijkheid. Dit probeert de verzetsstrijdersgroep Monte Carlo te veranderen. Wanneer Andrew de wees Abbigail Barlow onder zijn hoede neemt doet hij dit niet zonder risico. De identiteit van Abbigail (Abby) moet dan ook geheim worden gehouden. Samen met Jae en Andrew woont Abby in een oud pakhuis waar de geheime missies worden beraamd. 

 

Naast de dagelijkse vermommingen om haar geheim te bewaren kost het Abby veel energie om samen te werken met de arrogante Jae Hawkins. Wanneer Andrew, Abby en Jae de ex Jolene en haar broer Cody ontmoeten reageert Jae nog botter dan Abby tot dusver heeft meegemaakt. Abby is wel gecharmeerd van Cody en Cody? Die Abby vindt ook wel leuk. Jae blijft bot tegen Abby doen waardoor Andrew besluit ze samen op missie te sturen. Wanneer ze tijdens die opdracht een ontdekking doen maar daarbij bijna zelf ontdekt worden moeten ze vluchten. Door een ongebruikelijke actie redt Abby de situatie.

De hoofdpersonages zijn allemaal goed uitgewerkt. 

Die van Abby, ze is dus niet alleen Abby (logisch he wanneer ze haar identiteit geheim moet houden) zijn personages die me aanspreken. Het lef dat ze toont, de spannende en soms angstige gevoelens maar ook de romantische en kwetsbare emoties heeft Lotte van den Noort realistisch weergegeven.

 

Maar ook het botte en arrogantie van Jae zijn personage heeft ze zo goed omschreven dat ik me er aan irriteer. Blij was ik dan ook om te lezen dat Jae door alles wat hij meemaakt veranderd.

 

Andrew is een geboren leider, hij heeft de wind er goed onder maar heeft ook zijn kwetsbare kant, zeker wanneer het om zijn dierbaren en medestrijders gaat.

 

Lotte weet me met haar verhaal erg te boeien, door haar meeslepende schrijfstijl leef ik ontzettend mee met Abby.

Wat was het spannend toen ze gewond aan de dakgoot hing en ik natuurlijk hoopte dat ze gered zou worden. Of op het moment toen ze die ongebruikelijke actie deed om niet herkend te worden en die situatie redde, daar was wel lef voor nodig! En het einde??? Die raakte me echt, ik heb dan ook een traantje weggepinkt. 

 

In de epiloog springt het verhaal naar mei 2022 en krijgt het nog een verrassende en bijzondere wending. Ik heb genoten van dit ‘Unwritable’ dat ik mocht lezen voor de Blogtour van Hamley Books.

 

4,5 Inktpotjes

Jacqueline

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...