dinsdag 14 juni 2016

Orlando

Orlando

Pat zegt zijn moeder gedag. Hij gaat gezellig iets drinken in de Pulse, met vrienden. Ook John zal er zijn, een man waar hij een oogje op heeft, en die net als hij een vaste bezoeker is.
Het is gezellig, ze drinken wat en Pat en John wagen zowaar samen een dansje. Net op het moment dat de dj een langzaam nummer opzet, en ze elkaar vastpakken, klinkt er een schot. En snel nog meer. Dit is niet goed...ze pakken elkaars hand en rennen weg. Naar de wc's, de enige kant op die veilig lijkt. Pat pakt snel zijn telefoon en appt zijn moeder dat hij van haar houdt.... 

Wat waarschijnlijk begon als een leuke avond uit eindigde in een drama. Een groot drama. 50 Doden en meer dan 50 gewonden. En waarom?
Helemaal duidelijk is het niet. Heeft het met IS te maken, zoals ze zelf beweren?
Is er een knop omgegaan bij de dader toen hij 2 mannen zag zoenen voor de ogen van zijn zoontje?
Wat de reden ook is, het verschrikkelijk. En zo doelgericht. Het was niet toevallig deze club, een LHTB-club. Dat is zowat het enige dat duidelijk is.

Wederom een groep uitgekozen om wie ze zijn. Niet om wie ze kiezen te zijn, maar om wie ze ZIJN!
Ik ken genoeg homoseksuele mensen. Sterker nog: ik had een tante die eigenlijk mijn oom was, maar die graag tante Harm genoemd wilde worden. Prima, geen probleem...
Wat maakt het ook uit op wie je valt? We zijn allemaal mensen. Niks meer en niks minder. Mens. En je houdt van een mens, ongeacht het geslacht.

Wie zijn wij om over anderen te oordelen? En over het feit of ze recht hebben om te leven?
Wat mij betreft heeft iedereen het recht om te leven. Ok, dictators en pedofielen hoeven wat mij betreft geen prettig leven te hebben, maar het is niet aan mij om over hun dood te beslissen, hoe ik ook over ze denk...

Ik zou zeggen: laat iedereen in zijn waarde, voel je niet beter dan een ander en vooral:

WEES LIEF VOOR ELKAAR!

Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...