maandag 1 mei 2017

Leesels van Bianca

Kiki van Dijk, Ibiza - De erfenis, is mij helaas wat tegen gevallen dus die laat ik maar snel achter me.
Ik ga daarna gelijk verder in een roman die luistert naar de naam Zoektocht terug, geschreven door Marina Folkers, haar debuut Faye en Sean was mij heel goed bevallen dus ik hoopte weer te gaan genieten van een aantal uren leesgenot.


Nou dat is dubbel en dik goed gekomen hoor, ik vond hem weer geweldig. Deze keer zijn Caitlin en Max de hoofdpersonen, beiden zijn elkaar als eens eerder in een hele vervelende situatie tegen gekomen maar denken van elkaar dat ze dat vergeten zijn. Het gevecht tussen aantrekken en afstoten is in volle hevigheid los gebarsten en ook de emoties draaien overuren.
De recensie van Zoektocht terug zal op Boekinkt verschijnen omdat deze natuurlijk niet onder de categorie thrillers valt.
Daarna is het voor mij weer de hoogste tijd voor een wat spannender boek, ik vind een roman tussendoor echt heerlijk maar daarna moet ik toch echt weer een thriller ter hand nemen. Het wordt in dit geval Evenwicht van Jacqueline Coppens, een debuut wat ik in een kleinschalige leesclub lees.
De eerste reacties zijn veelbelovend en nadat ik het boek gisteren uit gelezen heb kan ik het jullie zeker aanbevelen.
Evenwicht is een medische thriller met veel oog voor persoonlijke problematiek en het omgaan met medische gegevens.

Hoe liggen de verhoudingen onderling en wanneer moet je echt aan de bel trekken? Zeer realistisch en naar het eind toe spannend, verder wil ik er nog niet teveel over loslaten.
Tussendoor gaan we thuis even aan de klus want binnenkort worden onze nieuwe meubelen geleverd, voor dat kan plaats vinden moeten we nog een muur in een andere tint verven.
Daarna gaan we weer vrolijk verder met lezen, Bij zonsondergang van Nora Roberts, een dikke pil van 480 blz,  vond ik een wat mindere dan alle vorige van Roberts die ik al gelezen heb. Bij zonsondergang bleef wat steken tussen de romantiek en de spanning, hij blonk voor mij naar geen van beide kanten uit, iets te oppervlakkig dus, maar wel gewoon uit gelezen en toch met smart wachten op de volgende.

Dan pak ik achter elkaar twee Vlaamse boeken op, de eerste is Blankenberge blues van Pieter Aspe en Koen Strobbe, een verhaal met een heerlijke schrijfstijl, alsof jezelf aanwezig bent bij het ontleden van een potvis, neus dichtknijpen zou ik zeggen. Blankenberge blues heeft een aangespoelde potvis als hoofdonderwerp maar de schrijvers zijn er met vlag en wimpel in geslaagd om daaromheen een aantal bijzaken mooi in het verhaal te verweven. Vervolgens ga ik gelijk verder in Bloedlijn van Marc Peirs, helaas voor mij een tegenvaller. De schrijfstijl pakt me niet, de namen blijven maar niet hangen, helaas voor mij geen topper maar dat kan voor jou natuurlijk anders zijn.
Nu druk met koffer pakken en de zon opzoeken, zodra ik terug ben horen jullie welke boeken ik in het zuiden heb gelezen.

Tot de volgende keer!
Bianca





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...