vrijdag 17 maart 2017

Het verlangen van Brigitte Hooijmakers

Over de schrijfster:
Er is niet bekend wie de schrijver van dit verhaal is.

Het verhaal:
Marc en Boudewijn Goudemondt zitten in de problemen. Hun uitgeverij heeft dringend een bestseller nodig om niet failliet te gaan. Tussen de ingestuurde manuscripten vinden ze Het verlangen, een literair meesterwerk. Het enige nadeel: de auteur, Herman, blijkt hevig te stotteren en is erg mediaschuw. Hoe goed het boek ook is, de broers weten dat ze met Herman niet aan hoeven te komen bij de media.
Als de zeer aantrekkelijke schoenenverkoopster Brigitte zich bij de uitgeverij meldt met een beroerd manuscript, zien Marc en Boudewijn mogelijkheden. Ze bedenken een wisseltruc waarbij ze Brigitte van rol laten wisselen met Herman. Maar kan Brigitte iedereen wel overtuigen dat ze literair schrijfster is? En wat als Herman ooit spijt krijgt van de deal?

Het verlangen is een film van Joram Lürsen naar een scenario van Frank Ketelaar.

Mijn mening:
Een verhaal wat ik graag wilde lezen als voorbereiding op een eventueel bioscoopbezoek, de verfilming  van dit boek verschijnt namelijk 23 maart in de bioscoop.
Het is een kort maar leuk verhaal over openheid en eerlijkheid waar vooral schrijvers en recensenten wel eens achter hun oren zullen krabbelen. Het is een chicklit met nog een heel klein vleugje spanning in de plot verwerkt.
Ben benieuwd hoe de karakters in de film uitgewerkt zijn, als je leest gebruik je namelijk je eigen fantasie.
Ik heb Brigitte,Marc en Boudewijn  in mijn hart gesloten, heerlijke personages zonder poespas, het zijn van de doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg types. Heel even lijken ze het contact met de realiteit te verliezen, maar dat is gelukkig maar van korte duur.
Het verhaal bevat mooi uitgewerkte emoties die zelfs even een kriebel in mijn buik veroorzaakte.
Daarbij nog een vleugje spanning maakt dit boek voor mij tot een geslaagde iets te dunne, dat wel, chicklit.

Het verlangen is wat mij betreft 3,5 ster waard.
Bianca



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...