zaterdag 4 maart 2017

Leesavonturen van Bianca

Aangezien ik, sinds ik in Zeeland woon geen fanatiek carnavalsvierder meer ben duik ik in mijn volgende boek wat luistert naar de naam Sluipend gif, geschreven door Corine Hartman. De kaft heeft in ieder geval een echte thrillerlezersfoto dus daar zal het niet aan liggen.
Tussendoor fungeer ik als taxichauffeuse om dochters naar carnaval of oppasadresjes te brengen, heerlijk om te zien dat onze oudste zoveel plezier heeft.
Zij brengt zowat de hele week in het Brabantse Krabbegat door, ja zo heet Bergen op Zoom met de carnaval ( Vastenavond).
Dit houdt in dat moeders soms lang op moet blijven en dus veel leesuren maakt en aangezien Sluipend gif niet zo dik is gaat hij binnen twee dagen uit, helaas voldoet het boek niet aan mijn verwachtingen. Jacqueline en Gijs zijn een stel wat je nekharen soms overeind doet staan. Waar Gijs druk is met het vernederen en commanderen van zijn vrouw, wekt Jacqueline de indruk hier niet op te reageren zoals ze eigenlijk wel zou moeten doen. Ze hebben samen een dochter die jaren geleden het huis is ontvlucht om in Frankrijk een eigen leven op te bouwen. Jacq zou haar graag op willen zoeken maar Gijs ziet er de noodzaak niet van in, dochter is immers zelf gegaan dus moet ook maar zelf terugkomen. Ggggrrr dit maakt me tijdens het lezen echt gigantisch boos, ik heb neigingen zowel Gijs als Jacq eens flink de waarheid te zeggen. Ik vermoed dat ik tijdens het lezen wel verrast zal worden door karakterveranderingen of verrassende plotwendingen maar die kwamen er helaas niet. Het verhaal kabbelt wat voort en het einde is niet verbluffend.
Hopelijk is de volgende van Corine Hartman weer beter want ik heb al haar andere boeken toch met heel veel plezier gelezen.

Vervolgens besluit ik het debuut van Amy Gentry op te pakken, een opvallende kaft met een veelbelovende achterflap, maar daarover volgende keer meer.
Oh ja vergeet ik bijna te vertellen dat we van de week eindelijk geslaagd zijn voor een aantal nieuwe meubelen, de eethoek was nodig aan vervanging toe en eindelijk hebben we iets naar ons zin gevonden, buiten dat komt er ook nog een nieuwe kast en salontafel dus kan niet wachten tot de maand april voorbij is, want ja die levertijd…..
Nu kruip ik lekker met mijn felgele boek op de bank.


Groetjes Bianca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...