donderdag 30 juni 2022

Nadine Barosso gaat op vakantie en neemt mee...

 


Welk boek of welke boeken stop jij in je koffer om te lezen tijdens je vakantie en waarom?

 In mijn koffer gaan ‘De Wilde Stilte’ van Raynor Winn, ‘Zwarte Ziel’ van Angelique Haak en ‘Daar waar de rivierkreeften zingen’ van Delia Owens.

> Het zal je verbazen dat ik als thrillerauteur heel weinig thrillers lees. Ik beperk me tot de boeken van Nederlandse collega’s die ik echt niet wil missen. Wanneer ik de rust heb om te lezen pak ik namelijk het liefst een roman die me mooie nieuwe inzichten oplevert, waarin de natuur een grote rol speelt en die ik met een zucht van verrukking kan dichtslaan. Daardoor ga ik meestal wel voor de bekendere boeken; heel veel tijd om te lezen neem ik namelijk niet. In een gezin met drie jongens tussen de vijf en twaalf jaar ben ik vooral blij als ik de tijd heb om zelf te schrijven, haha.

> Op vakantie is dat wel anders en dan gun ik het mezelf misschien ook meer. De twee romans lees ik vooral om weer een beetje tot mezelf te komen na een heel drukke periode sinds de release van mijn thriller Verraderlijk spel. Hoewel ik ook nog een paar spannende boeken van collega’s heb waar ik benieuwd naar ben, merk ik dat ik even behoefte heb aan iets heel anders. Ik heb erg genoten van het debuut van Raynor Winn, het Zoutpad en heb gehoord dat dit boek nog mooier is. Ik vermoed dat ik daar mee begin.

> Over ‘Daar waar de rivierkreeften zingen’ heb ik zoveel mooie reacties gehoord dat ik nu toch wel erg nieuwsgierig ben geworden.

> ‘Zwarte ziel’ stond al langer op mijn lijstje maar nu het nieuwe boek van Angelique Haak eind juni uitkwam, wil ik al haar andere boeken gelezen hebben. Deze thriller vindt dus toch echt een plekje in mijn koffer. Ik heb genoten van haar andere boeken dus ik ben zeer benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...