dinsdag 14 juni 2022

De regels van het spel van Marijke Verhoeven

 




Tess is getrouwd met Lasse en ze hebben samen dochtertje Feline van 6. Tess werkt bij Dansk events, een evenementenbureau. Connie, de eigenaresse van het bureau heeft de organisatie van het liefdadigheidsconcert, aan ABBA-tribute, in handen gelegd van Tess en haar collega Jesper.

 

Tess woont momenteel in het zomerhuisje van haar schoonouders Frida en Jens totdat ze wat anders heeft gevonden. Lasse heeft haar na 7 jaar huwelijk verteld dat hij een vriend heeft.

 

Daniel is sinds kort chef-kok bij het hotel Rival. Daniel leeft gescheiden van zijn vrouw Elin, Rebekka hun dochter van 16, is bij Daniel gebleven. Over een week staat daar het liefdadigheidsconcert gepland en Daniel is er achter gekomen dat sommige zaken niet zijn blijkt het een en ander niet goed te zijn met een aantal zaken.

Marijke Verhoeven heeft prettige schrijfstijl waardoor ik door het verhaal heen vlieg en het in minder dan 2 uurtjes uit heb.

 

Deze heerlijke feelgood is op een beeldende wijze geschreven waardoor ik de situatie waarin Tess vreemd wordt aangekeken wanneer zij zich bij de receptie meldt voor haar eerste afspraak met Daniel, in gedachten voor me zie. Maar een oog opgemaakt waarbij de mascara ook nog was uitgelopen, mijn hemel dat ziet er toch ook niet uit J. Daarna ziet ze Daniel ook nog voor een kelner aan, jemig wat een binnenkomer, maar het is op zo’n manier geschreven dat ik wel moet lachen.

In ‘De regels van het spel-Tess’ is zoet maar gelukkig niet mierzoet ondanks dat in bepaalde situaties de vonken bijna van het scherm afvliegen. Qua emoties heeft Marijke mij als lezer heerlijk laten lachen, een traantje laten wegpinken en toch ook door spannende gebeurtenissen die voorkomen in dit verhaal verrast. Ik had die niet in een feelgood verwacht. Ik heb dan ook genoten van dit verhaal! En de gebruikte quotes uit het hits van Abba? Die deden me de liedjes zachtjes neuriën. 

 

Ik kijk graag uit naar het volgende deel van ‘De regels van het spel’ met Lotta als hoofdpersonage.


3,5 Inktpotjes
Jacqueline

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...