donderdag 16 juni 2022

Onbereikbaar dichtbij van Nicole Schelling

 

 


Wat is dit een heerlijke feelgood novelle vol humor en lust.

 

Nicole Schelling heeft met dit korte verhaal een grappig, lief en tikje sensuele novelle geschreven.

 

Op de vrijgezellenavond van haar nicht Claire wordt niet alleen Claire getrakteerd op een strippersact. Vicky schiet precies zelfs de hoofdprijs af. Ondanks haar antipathie tegen die opgepompte spierbundels zet haar knappe stripper haar in vuur en vlam. Of hij hetzelfde voelt of alles slechts een optreden is daar heeft Vicky het raden naar? Ze kan hem na die avond niet meer uit haar hoofd zetten. Dan ziet ze hem terug op een foto maar hij zou geen stripper zijn. Noodgedwongen probeert ze hem te vergeten maar ze heeft zelfs sexy dromen over hem.

 

Als ze deze jongen opnieuw ontmoet heeft ze knikkende knieën en vecht ze om zich niet bloot te geven. Deze jongen zou immers die avond niet gestript hebben. Is dit echt zo en wat als hij een geheim heeft? Was alles dan slechts een spel of was er bij hem ook chemie?

 

‘Onbereikbaar dichtbij’ gaat over pure aantrekkingskracht maar is er ook plaats voor romantische gevoelens? Misschien is naast de onderbuik ook het hart geraakt?

 

Nicole Schelling heeft een modern feelgoodverhaal bedacht en vanuit de twee perspectieven krijg ik een blik op hoe deze twee personen als een magneet naar elkaar toe getrokken worden. Dit verhaal zit vlot amusement en ik heb genoten van de hoofdpersonages en hun figuranten. Het enige wat ik een beetje jammer vond is het cliché- einde.

 

‘Onbereikbaar dichtbij’ begon lekker en het had voor mij iets stouter en verrassender mogen aflopen.

 

Ik kijk uit naar meer van deze auteur en ben benieuwd of ze nog gedurfder uit de hoek durft komen.

 

3,5 dikke Inktpotjes



Fany

2 opmerkingen:

  1. Heel erg bedankt voor je fijne recensie!! Mijn volgende boeken worden alleen nog maar "stouter". Bij het genre feelgood moet ik een beetje braaf blijven, maar de New Adult die ik nu schrijf, is alles behalve dat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ,dat klinkt goed ,heel erg benieuwd naar Nicole.

      Verwijderen

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...