zaterdag 23 november 2019

Black-out van Lara Reims


Titel: Black-out
Auteur: Lara Reims
Uitgever: Hamley Books
Publicatiedatum: oktober 2019
Recensie door: Jacqueline
Sterren  4,5

Cover
Wat een prachtige en inspirerende cover! Wederom een hardcover, ik hou ervan. De afbeeldingen op de cover roept bij mij de vraag op waar Remi is. Is hij nog wel in het Creodroom of toch niet? Ik kan niet wachten met lezen!



Achterflap
Wat doe je als het leven van een vriend op het spel staat?

Heel even haal je adem. De race die je hebt gelopen lijkt ten einde. Maar dan verdwijnt je beste vriend en raak je betrokken bij de geheimen van een ander. Voor je het weet, ben je weer op zoek.

Rémi probeert nog steeds antwoorden te vinden op zijn vragen, terwijl hij tegelijkertijd op zoek gaat naar zijn verdwenen vriend. Hij vertrouwt niemand meer. Maar dan komt er hulp uit onverwachte hoek.

Met behulp van de nieuwste uitvindingen in het Creodroom komt hij steeds dichter bij de waarheid over zichzelf. Hij slaagt erin een spoor van zijn vriend te vinden. Maar dan staat zijn wereld opnieuw stil.




Mijn mening
Wat weer geweldig verhaal over Rémi, Emma en het Creodroom van de hand van Lara Reims! Ik heb weer, net zoals van Update (het eerste deel van de trilogie) genoten van dit boeiende en spannende verhaal.

Lara heeft de personages van Rémi en Emma goed uitgediept en hun emoties, waar ze mee worstelen, herkenbaar voor een moeder van 2 kids, goed omschreven. Wat maken die twee wat mee, zijn ze naast het zoeken naar hun vriend Jérôme ook nog bezig met hun eigen verleden. Verliezen ze door dat verleden hun vriendschap of is hun band toch zo sterk dat ze de antwoorden op zaken in het verleden en het heden toch samen proberen op te lossen?

Er komen net zoals in Upgrade allerlei vernuftige technologieën voorbij. Over sommige heb je in real life wel eens wat gehoord, andere zijn gebaseerd op een gadget die al bestaat maar een aantal bestaan echt niet en dat is maar goed ook. Maar in het Creodroom kan het wel en misschien ook daar buiten? 



Lara krijgt voor Black-Out 4,5 kraaien van mij. Lara heeft in Black-Out de antwoorden gegeven op de vragen die bleven hangen na het lezen van Upgrade. Maar na het lezen deel 2 van deze trilogie kan ik wel zeggen dat Lara mij met dit geweldige verhaal en alle gebeurtenissen weer heeft getriggerd waardoor ik nu nog meer vragen heb dan na het lezen van deel 1. Ik kijk dan ook uit naar Home deel 3 van deze trilogie, die helaas pas in maart 2020 verschijnt. Kon ik nu maar even een reisje in de tijd maken..........


Spanning: 4.5
Psychologische ontwikkeling personages: 4,5
Leesplezier: 5
Schrijfstijl: 5
Plot: 4,5
Originaliteit: 4,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...