zondag 8 mei 2016

In de brievenbus deze week: Alles houdt op te bestaan

Verbaasd pakte ik het boek uit de grote envelop. Een bijzondere, literaire, boekenfoto denk ik gelijk. Roman staat er onder de titel. Maar links bovenaan op mijn boek staat De literaire thriller van zomer 2016. Nu zou Maestro ook de hit zijn van 2016 en daar hoor ik weinig goeds over, dus ik ben er altijd wat huiverig voor. Maar na het lezen van de achterflap denk ik dat deze wel eens heel goed zou kunnen zijn...

Het is 1979. Als George Clare op een winterse namiddag uit zijn werk komt, vindt hij thuis het levenloze lichaam van zijn vrouw. Zijn driejarige dochter zit in de hal en kan niet zeggen wie er verantwoordelijk is voor haar moeders dood. George wordt in het moordonderzoek direct aangemerkt als hoofdverdachte.

Wat heeft zich in het huis afgespeeld? Welke geheimen hadden de Clares voor elkaar? Op subtiele wijze laat Brundage steeds meer doorschemeren over hun problematische huwelijk, hun relaties met vrienden en buren, en de gekwelde geschiedenis van de vorige bewoners van het huis.

Alles houdt op te bestaan is door zijn Hitchcockiaanse suspense met elke pagina moeilijker weg te leggen. Op overdonderende wijze overtuigt Brundage met een bedwelmende roman die nog lang blijft nagalmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...