dinsdag 17 mei 2016

Lena Dunham haar tweede boek

Girls-actrice Lena Dunham komt onverwachts met een nieuw boek. Het was totaal onbekend dat zij met een tweede boek bezig was.
Is It Evil Not to be Sure is deze dinsdag verschenen op Dunhams websiteLennyLetter. Het verschijnt in een oplage van 2.000 exemplaren. De opbrengsten van het boek gaan naar de organisatie Girls Write Now.
Lena Dunham heeft haar dagboek, die ze als 19-jarige schreef, gebundeld in Is It Evil Not to be Sure. "Eerder dit jaar vond ik mijn dagboek uit 2005 en 2006 terug. Ik begon het weer te lezen en zag een totaal ander persoon. Ik ben er trots op dat ik die periode uit mijn leven heb beschreven in mijn dagboek."
"Ik vind het nodig om mijn verhalen met jonge vrouwen te delen", vervolgt ze. 
Het eerste boek van Dunham leverde zorgde voor veel ophef. In Not that Kind of Girl beschreef de zij onder andere hoe ze als "nieuwsgierige zevenjarige" het lichaam van haar jongere zusje aanraakt. Door verschillende websites werd dat bestempeld als 'aanranding'.
"Ik vertel een verhaal over mijzelf als vreemd zevenjarig meisje. Ik weet zeker dat jullie, oude mannen, ook zulke verhalen hebben, die ik liever niet hoor", gaf ze destijds als reactie. Wel blies ze de promotie-tournee van haar boek af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...