maandag 23 mei 2016

Wat las en deed Julia?

Het was niet een hele opwindende week. Heel veel gelezen en verder weinig gedaan.
Ik ben wel afgelopen zondag naar een concert geweest van STAVAST, de nieuwe band van de voormalig zanger van de Heideroosjes. Het was een goed concert, helaas niet zoveel bezoekers, maar ik ben lekker uit mijn dakpannetje gegaan. Heerlijk!

Tijdens het koken was ik van de week ook nog zo handig om het topje van mijn middelvinger ( welke anders? ) te schaven. Het was mij tot nu toe gelukt om dit te voorkomen, en dat had ik ook veel liever zo gehouden. Niet zozeer omdat het pijn doet, maar het is gewoon bloedirritant en onhandig.

Morgen ( donderdag ) gaan we met een aantal van de bende naar de High Tea bij bol.com met Paulien Cornelisse. Daar heb ik heel veel zin in. Ik vind haar zo'n leuk mens. Ik ben ook wel eens naar een theatershow van haar geweest. Een leuke avond gegarandeerd.
En 's avonds mag ik weer kaartjesscheuren bij de Nobel. Extra leuk is dat een oud-collega naar het concert komt voor ze volgende week voor een jaar naar Australiƫ vertrekt. Heel leuk om haar nog even te zien.

Maar goed, het lezen. Wat las ik? ( hou je vast! )

* De verleidsters van Theo en Marianne Hoogstraaten
  Ik heb al meerdere boeken van dit schrijversechtpaar gelezen. En nooit teleurgesteld. Recensie van dit boek heeft inmiddels op      thrillerlezers.blogspot.nl gestaan.

* Baklava van Jet van Vuuren
  Een zeer kort ( 28 blz ) verhaal van deze schrijfster. Helaas zeer voorspelbaar en wat mij betreft geen aanrader.
  Vrouw van middelbare leeftijd is haar huwelijk zat en heeft haar oog op iemand anders laten vallen.

* Handschrift van de duivel van Donald Nolet
  Ik had van de uitgeverij een proefdruk gekregen om vooruit te lezen. Op de dag dat het boek uitkwam stond mijn recensie op           Thrillerlezersblog.

* Een vlaag van waanzin van Corine Hartman
  Ik word altijd blij van haar boeken. Volgens mij heb ik nog geen echt slecht boek van haar hand gelezen. Al was ik niet zo kapot       van de Jessica Haider-serie, op het laatste deel na.
  Ook dit boek heeft me niet teleurgesteld, al was het anders dan ik tot nu toe van haar gelezen had.

* De verwarde cavia van Paulien Cornelisse
  Deze recensie heeft inmiddels al op Boekinkt gestaan.
  Niet alleen de cavia was verward...

* Pussy album van Stella Bergsma
  Deze recensie komt binnenkort op Boekinkt.
  Het is een intens boek, waarin vooral het taalgebruik op is gevallen.

En wat lees ik nu?

* Lieve edelachtbare van Max van Olden
  Genomineerd voor de Schaduwprijs van dit jaar.
  Ik heb het boek bijna uit, ben wel nieuwsgierig naar de afloop.

* Voor wie de klok slaat van Jo Claes
  Bij Jo Claes weet je wat je kan verwachten. De vertrouwde figuren komen weer langs.
  De recensie staat binnenkort op Thrillerlezersblog.

Fijne leesweek allemaal!

Lees en geniet nooit met mate!

Toedels 

Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...