donderdag 12 mei 2016

Leesweek Julia

Lente!

Terwijl ik dit schrijf is het heerlijk weer buiten. Ik ben niet zo'n buitenmens, maar vind het wel heerlijk om dan alles in huis open te gooien. Zuurstof snuiven.

Hoe was mijn week?
Druk en gezellig.

Zaterdag en maandag naar een concert geweest. Zeker het concert maandag was fantastisch! Enorm genoten samen met vriendin M. Na afloop ook nog snel naar de Miet & Griet. M. moest haar trein halen, dus ik ging vast in de rij staan terwijl zij even naar het toilet ging. Maar ik naderde de mannen steeds sneller en geen spoor van M. Uiteindelijk maar alleen geMiet & Griet, maar dat is toch anders dan samen hysterich in de rij staan. Maar goed, de handtekeningen en groepsfoto van dit jaar zijn weer binnen. Ik ben heppie!

Dinsdag met een grote afvaardiging van het Thrillerlezersteam naar de boekpresentatie van Carina van Leeuwen geweest. Ik had met Ink en Lydia op Den Haag CS afgesproken. Het zoeken naar de tramhalte verliep niet naar wens. Ik dacht het wel te weten, want ik heb ( 25 jaar geleden, dat wel ) gestudeerd in Den Haag. Nou...ik wist het dus toch eigenlijk niet zo goed. Arme Ink en Lydia, ik heb ze zker een kwartier extra laten lopen...
Op de Frederik Hendrikstraat hadden we afgesproken met Ann om gezellig samen een hapje te gaan eten. Vrij snel waren we het eens en streken we neer op een terras. 5 Minuten voor de keuken zou sluiten. Maar heel lief: we mochten toch nog bestellen.
Het was wel wat frisjes op het terras, maar ook gezellig.

Het verslag van de avond komt snel op het blog.

En dan de boeken van deze week. Ik heb aardig mijn best gedaan. Ik las:
* Het gelukkigste meisje van de wereld van Jessica Knoll
  Mijn recensie heeft inmiddels op het Thrillerlezersblog gestaan.
* De mensen van de ambulance van MariĆ«tte Middelbeek
  Deze recensie heeft al op Boekinkt gestaan.
* Koud spoor van Carina van Leeuwen
  Heerlijk boek. Met een gruwelijke misdaad. Carina van Leeuwen heeft een leuke schrijfstijl. En dat haar boeken in Den Haag           spelen is toch extra leuk, omdat bepaalde plekken bekend voorkomen.
* Zure koekjes van Corine Hartman
  Een Literair juweeltje. Een kort verhaal, te koop voor 1,50 bij de Bruna. Om mensen aan het lezen te krijgen. Nou is dat bij mij           geen probleem. Maar omdat ik Corine Hartman een fijne schrijfster vind, wilde ik dit boekje ook lezen.
  De directeur van een koekjesfabriek wordt vermoord. Er zijn verschillende mogelijke daders. Het was niet heel verrassend, maar     wel leuk.

En wat lees ik nu?
* De verleidsters van Theo en Marianne Hoogstraaten
  Is duidelijk het tweede boek uit een serie. Het eerste boek heb ik niet gelezen, maar dat stoort niet. Waar nodig worden dingen         uitgelegd.
  Centraal staan brieven die Michelangelo geschreven zou hebben en die veel geld waard zijn.
* Pussy album van Stella Bergsma
  Stukje van de achterflap:
  Woordfetisjiste, misantrope, borrelbefster. Hoed u: ze neukt terug, maakt kutafdrukken op uw nieuwe bank en schreeuwt haar           naam van de daken.
  Dat dus...Ik ben heel nieuwsgierig waar dit boek mij allemaal gaat brengen. Er zal een recensie van komen.
 
En verder heb ik de proefdruk van Handschrift van de duivel van Donald Nolet. Het tweede boek van de verrassende Schaduwprijs- en Gouden Stropwinnaar van 2014. Ook hier ga ik een recensie van schrijven.
Genoeg te lezen dus.

Lees en geniet nooit met mate!


Toedels Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...