maandag 29 juni 2015

oohhhh...Minions

Ik keek al dagen uit naar zondag de 28e juni, want dan zou ik eindelijk weer eens richting bioscoop gaan waar mijn geliefde gele wezentjes in een film de hoofdrol speelden.
Ik ben al sinds film 1 helemaal lyrisch over deze Minions (verschrikkelijke ikkies zoals ze toen nog genoemd werden).
Waarom ze zo leuk zijn?
Meest logische antwoord: waarom niet?

Maar oke:
1. Ze zijn zo schattig om te zien
2. Ze zijn zo vals met hun scherpe opmerkingen in quotes
3. Zij doen wat jij denkt
4. Ze zijn onverstaanbaar..hoe heerlijk tussen al dat geklets van de gewone mens
5. Een banaan is nooit meer gewoon een banaan
6. Ze maken je zo aan het lachen
7. Hoe leuk om eens wel lol te hebben bij een kinderfilm als je met kinderen naar de bios moet
8. ik kan gerust nog heel lang door gaan hoor.....
Zondag moest ik even flink wat kindermuziek doorstaan (wat een buttmuziek in die kids top zoveel), want Pathe snapt niet helemaal dat er ander publiek bij de Engelse en Nederlandstalige versie zitten.
Ook was ons fans beloofd dat in het première weekend de bioscoop vol zou zijn met
Minionactiviteiten...Nou...Breda deed daar niet zo hard aan mee. Geen beloofde Miniontictacs te bekennen helaas. Geen popcorndozen met afbeelding van de Minions, zoals ook beloofd. Wel medewerkers die met jaloersmakende brillen rondliepen en een lelijke Minion gemaakt van ballonnen. Een kort geel lopertje met wat leeggelopen gele ballonnen die uitkwam zover mogelijk van de ingang....
Nee van Pathe Breda moest je Minionhumeur het niet hebben. Gelukkig lig je tijdens de film zo ontzettend vaak dubbel dat je dat allemaal vergeet (tot je hier eens tukje gaat typen). Mijn medebioscoopgenoot riep toen de aftiteling liep dat we van de week weer gaan. De minionsfilm is juist zo grappig door alle volwassen grappen die door de film heen zitten.
Pak een neefje, buurkind of eigen kind mee en heb een genoeglijke biosbezoek. Maar als je echt lol wil hebben, pak je je partner mee en kiest de Engelse versie.

Have fun...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...