dinsdag 29 augustus 2023

Het kleine Franse pension van Helen Pollard

 


Een hartverwarmend en grappig boek om uit de realiteit te ontsnappen

 Wanneer Emmy op vakantie gaat met haar vriend om haar relatie nieuw leven in te blazen verloopt alles anders dan verwacht. Door omstandigheden helpt ze de eigenaar van het pension om de boel recht te houden. Tijdens haar verblijf in het idyllische La Cour des Roses ontdekt ze niet alleen hoe iedereen hier voor elkaar zorgt, maar ook hoe ze ondanks alle ellende geniet van haar tijd hier in dit Franse paradijsje. Zal ze uiteindelijk kiezen voor een nieuw begin en haar leven achterlaten of keert ze voorgoed terug naar haar baan en leven in de stad? Is liefde gelinkt aan uiterlijk of is het  de binnenkant die telt en is status belangrijker dan persoonlijkheid ?

 Ik heb genoten van dit feelgood verhaal met heerlijke scènes. Er is plaats voor wat romantiek, drama en vriendschap . De boodschap van dit verhaal is misschien wel dat je thuis is waar je hart zit. Ik zie me zo rondlopen in dit plattelandsdorpje vol ontwapenende personages. Het kleine Franse pension leest vlot en is pretentieloos vermaak . Dit charmante en tikje voorspelbare verhaal zorgt voor een lichtpuntje in je dag. De boodschap van dit verhaal is misschien wel dat je thuis is waar je hart zit. Ik weet nu al dat ik zonder twijfel het volgende deel van deze reeks ga lezen . Voorlopig zie ik dat  het enkel als ebook te koop is, maar binnen bepaalde digitale abonnementen kan je het ook luisteren. .

 3.75 inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...