woensdag 20 april 2022

Eindeloos dichtbij- Happy Ever After 3 van Jenny Colgan

 


Wat is dit weer een hartverwarmend, grappig verhaal met wijze lessen.

 

Toen ik de Bakkerij serie gelezen had, tja ik kan het niet anders zeggen dan dat ik verliefd werd op deze reeks. Wat was ik dus blij toen ik zag dat 'Eindeloos dichtbij' opnieuw een boek van deze auteur bleek te zijn. Zou ik ook zo genieten van dit verhaal?

 

Lissa is een Engels stadsmeisje en Cormac is een nuchtere Schot. Wat niemand verwacht, komt uit.

 

Door een heftige gebeurtenis heeft Lissa rust nodig en een uitwisselings-project gaat volgens haar bazen het medicijn zijn. In het begin wil Lissa helemaal niet vertrekken naar de gure Schots Hooglanden maar dat het niet kan doorgaan zoals nu dat is duidelijk. Cormac begint net als Lissa wat zenuwachtig aan dit experiment. Beide verpleegkundigen ruilen niet alleen van werk maar ook van huis en vrienden. Van de stad naar het platteland en andersom is de start van een nieuwe uitdaging vol hobbels.

 

In het begin moeten beide wennen aan hun nieuwe leven maar stilaan leren ze hun 'geschenk' waarderen. Wanneer ze elkaar uiteindelijk beginnen te vertellen over hun werk en later over zichzelf groeit er een bijzondere band. Uiteindelijk zal na hun ervaring niets nog hetzelfde zijn.

 

Eindeloos dichtbij is het derde deel in de Happy Ever After serie en na dit boek weet ik gewoon dat ik de eerdere delen ook ga lezen.

 

Door voortdurend te verspringen tussen Lissa en Cormac ontdek je het verhaal en de gevoelens vanuit beide perspectieven.

Het is prachtig hoe Jenny Colgan me zowel meeneemt naar het rustige Schotland als het drukke Londen. Deze auteur kan als geen ander sfeer scheppen en ook haar karakters zijn weer ongelooflijk goed neergezet. Zoals altijd zijn haar persoonlijkheden menselijk, levendig en erg divers wat het erg leuk maakt om hen beter te leren kennen.

 

Ik heb genoten en hardop gelachen met deze heerlijke feelgood maar ook een traan ontbrak zeker niet tijdens het lezen van dit bijzondere boek.

 

Sommige zaken zie je natuurlijk aankomen maar dat mag de pret niet bederven. Andere ontwikkelingen zijn verrassend en maken het verhaal erg meeslepend.

 

Deze roman verwerkt zware thema's zoals verdriet op een frisse en luchtige manier en is naast entertainend ook een verhaal vol prachtige boodschappen. De mix van diepgang en fun maken dit tot een geweldig boek om heerlijk te relaxen en wat levenswijsheid op te steken.

 

4 Inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...