donderdag 7 april 2022

Recensie Winter in de B&B van Kaat de Kock

 


Cover

Het plaatje op de cover vind ik eenvoudig maar wel leuk. Door de kleuren die gebruikt zijn vind ik persoonlijk te flets en springt deze, zoals andere Hamley covers, jammer genoeg niet uit.

Verwachting
Ik verwacht een spannende feelgood met toch een vleugje romantiek en hopelijk niet al te voorspelbaar.

Het verhaal
Hanne (afkorting van Hanneke) woont in een klein appartement midden in de stad. Ze heeft een baan waar ze een hekel aan heeft en ook nog de pech dat dit niet echt goed betaald waardoor ze haar best moet doen om rond te komen. Gelukkig heeft ze een aantal vriendinnen waar ze regelmatig een borrel mee drinkt. Hanne heeft al even een vriend en haar vriendinnen zijn erg nieuwsgierig naar hem want kennis hebben ze nog niet met hem gemaakt. Wanneer Hanne weer vragen van haar vriendinnen krijgt over Quinten escaleert het en gaat Hanne boos naar huis.

Wanneer Hanne wordt verzocht om bij een notaris langs te komen over de nalatenschap van haar oud buurvrouw, hoort Hanne dat de vrouw haar een vakantiehuis in de Ardennen heeft nagelaten.

Samen met haar moeder Els gaat Hanne op onderzoek uit en samen komen er achter dat ze een grote villa van Mathilde heeft geërfd. Door de overtuigingskracht van haar moeder beginnen ze een bed en breakfast in de Ardennen. Maar zijn de plaatselijke bewoners wel blij met hun komst?

Hanne vind ik net zoals haar vriendinnen vooral in het begin van het verhaal erg naïef. En ik vind dat Hanne in sommige situaties, zeker in het begin van het verhaal, pittiger had mogen zijn. Gelukkig ontwikkelt haar personage zich gaandeweg het verhaal, komt ze beter voor zichzelf op. Ze heeft zelfs het lef om iemand op te zoeken en de waarheid te vertellen.

De romantiek is in deze feelgood volop aanwezig, het had van mij wel iets minder gemogen. De spanning tussen Hanne en haar vriendinnen en de mannen die Hanne haar pad kruisen hadden wel wat pittiger mogen zijn. Ik vond het af en toe te klef. Een fikse ruzie of een catfight was niet verkeerd geweest.

Kaat de Kock heeft een plezierige schrijfstijl waardoor het verhaal vlot wegleest en mij een aantal fijne leesuren bezorgd. Ik geef ‘Winter in de B&B’ dan ook 3 inktpotjes.

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...