zaterdag 27 februari 2016

Dansen op lucht van Nora Roberts


Op de achterflap
Als Nell Channing een nieuw leven begint op een eiland voor de kust van Massaschusetts, denkt ze eindelijk veilig te zijn voor haar gewelddadige echtgenoot. Ze gaat werken bij Mia Devlin, wier boekhandel annex café het bruisende centrum van het eiland vormt.
Al snel is sheriff Zack Todd er niet meer weg te slaan. Maar net als Nell hem een beetje begint te vertrouwen, wordt ze hardhandig geconfronteerd met haar verleden en met het feit dat het eiland nog steeds zucht onder een vreselijke vloek.

Cover
Niet geweldig, nietszeggend. Ik heb het boek eerlijk gezegd vooral op de titel opgepakt, die sprak mij wel aan.

Mijn mening
Het is het eerste boek dat ik van Nora Roberts lees. En het is absoluut iets anders dan de gemiddelde thriller die ik lees.
Het verhaal is zoet, glazuur-van-je-tanden-springend-zoet. Maar niet op een vervelende manier.

Voor mij is het vooral het verhaal van een sterke vrouw die zichzelf weet te overwinnen, met hulp van de mensen om haar heen. De liefde speelt daarin een grote rol. Maar ook het feit dat ze een heks is. En dan niet zo'n heks met kromme neus en wrat, vliegend op een bezem en in het zwart gekleed. Nee, meer een vrouw die gebruikt maakt van haar intuïtie en  hetgeen de natuur te bieden heeft.

Het wordt nog een beetje spannend op het moment dat het verleden haar achterhaalt, maar je weet ook al van te voren dat het goed gaat komen. Zo'n boek is het nou eenmaal.
En weet je....daar is op zijn tijd helemaal niks mis mee!

Voor tussendoor was het een heerlijk boek en ik zal waarschijnlijk nog wel eens een boek van haar oppakken.


3,5 sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...