zondag 21 februari 2016

Julia's leesweek

Kabbelweekje


Het was niet een heel erg spannende week. Weinig spannende dingen gedaan. Gesolliciteerd, maar dat heeft geen baan opgeleverd, wel frustraties.
Vanavond eindigt de kabbelweek wel met een knaller: Ik ga namens de thrillerlezers naar een première van een thrillertoneelstuk, Hartstocht, in de Leidse Schouwburg. De oudste en mooiste schouwburg van Nederland. Daar heb ik heel veel zin in en uiteraard volgt er op het thrillerlezersblog een uitgebreid verslag.

Doordat het een rustige week was had ik wel veel tijd om te lezen.
En wat las ik dan?
* Het vijfde slachtoffer van James Grippando
  Mijn mening heeft inmiddels al op het blog gestaan.
* In seizoenen van Judith Visser
  Ook deze mening heeft al op het blog gestaan.
* Lovalicious van Mariëtte Middelbeek
  Een heerlijke simpele chicklit. Niet hoogdravend, niet verrassend, maar gewoon leuk.
  Man en vrouw worden verliefd, er ontstaan misverstanden en aan het eind leven ze nog lang en gelukkig.
* Lichtval van Nicolet Steemers
  Het eerste boek dat ik van haar lees. Een boek waarin een familie centraal staat. En de dood van één van de zussen. En de             zoektocht naar de waarheid omtrent die dood. 
* Genadeloos van Luc Deflo
  In het kader van: lees meer Vlaamse schrijvers koos ik nu voor een boek van Luc Deflo. Een schrijver met typisch Vlaams               taalgebruik. Leuk!
  Het verhaal is spannend. 

En wat lees ik dan nu?
* Linksgelaten van Lisa Genova
  Ik las van haar al Ik mis mezelf, over Alice die langzaam dementeerd, op jonge leeftijd. Ik vond het een prachtig boek. Ben dan         ook heel nieuwsgierig naar dit boek, zal het mij net zo weten te raken.
  Het verhaal gaat over Sarah die na een zwaar auto-ongeluk hersenletsel overhoudt. Alles in haar linkerblikveld ziet ze niet. Hoe       zal ze hier mee om leren gaan?
* Zolang er leven is van Hendrik Groen
  Het tweede dagboek van deze niet alledaagse bejaarde. 
  Het eerste dagboek heb ik met een vette lach en soms een traan gelezen. De verwachtingen zijn hooggespannen.
  Ik ben al in februari aanbeland en al regelmatig hard moeten lachen. Dat gaat dus wel goed komen verwacht ik.

Fijne leesweek allemaal!

Lees en geniet nooit met mate!


Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...