zaterdag 23 juli 2022

Angelique Haak gaat op vakantie en neemt mee...

 



Welk boek of welke boeken stop jij je in koffer om te lezen tijdens je vakantie en waarom?

Helaas heb ik mijn vakantie er al op zitten voor dit jaar, dus ik kan vertellen welke boeken er in mijn koffer zaten…

1.   Met De verloren jongen (Julia Menken-serie deel 1) van Chantal van Mierlo begon ik in het vliegtuig. Dit boek had ik gekregen van mijn uitgever (de Crime Compagnie) en ik had er al mooie recensies van voorbij zien komen die me erg nieuwsgierig maakten. Nog voor het vliegtuig landde op de plek van bestemming, was het boek al uit, zo spannend!

2.   Gelukkig op Ibiza van Aline van Wijnen

Dit boek moest mee op vakantie omdat ik eerder al Bestemming geluk van Aline had gelezen en erg benieuwd was naar het verhaal van Maud, die ook in Bestemming geluk (zijdelings) een rol speelt. Het was een heerlijk feelgoodverhaal met personages waar je als vanzelf van gaat houden. En het stukje Ibiza waar een mooi deel van het boek zich afspeelt, zag ik helemaal voor me. Heerlijk!

3.   Gwendy’s knoppenkist van Stephen King en Richard Chizmar

Ik ben groot King-fan en dit ‘boekje’ stond al een poosje op mijn to-buy-lijst. Ik zeg ‘boekje’ want het heeft maar 168 pagina’s en ik vond het tot voor kort eigenlijk te duur. Toen het afgeprijsd was, heb ik het meteen gekocht voor in de vakantiekoffer, want dat paste er nog wel bij, zo’n dun boekje. En ik heb er absoluut geen spijt van gehad, want het was weer een heerlijk magisch verhaal! Nadeel is nu alleen dat ik de andere (duurdere) delen ook wil lezen, haha.

4.   Anna V. van Arjan Alberts

Dit boek moest mee op vakantie omdat ik de eerdere thrillers van Arjan rondom seriemoordenaar Natan Z. ook al las en hier enorm van genoten had. Ook dit derde deel was weer puntje van de stoel -werk en erg verrassend. Op de bijgevoegde foto trek ik nogal een zuur gezicht. Ik wil niet al te veel verklappen, maar dit had met een bepaald hoofdstuk in het boek te maken.

 

Welk boek of boeken raad je aan om zeker mee te nemen op vakantie en waarom?

Ik vind het zelf sowieso altijd fijn een mix van verschillende genres mee te nemen voor de afwisseling. Omdat ik er zelf vier las op vakantie, zal ik ook vier boeken noemen die ik onlangs las en zeker kan aanraden:

1.   De e-bookserie De regels van het spel van Marijke Verhoeven: een driedelige feelgoodserie over drie vrouwen die alle drie op een andere manier betrokken zijn/raken bij een Abba benefietconcert in Denemarken. Het eerste deel van de serie verschijnt op 12 juni bij de Verhalenfabriek, maar ik mocht het al vooruit lezen en dat was een feestje vol romantiek, humor, emotie en Abba-songs. Een heerlijk verhaal! 

 

2.   Daar waar de rivierkreeften zingen: prachtige roman (met een vleugje thriller) over Kya die in haar eentje opgroeit in het moeras. Met prachtige zinnen en beschrijvingen, waardoor je je telkens in de lagune van Kya waant en het zand haast tussen je tenen voelt.

 

3.   Onbreekbaar van Marieke Damen: spannende thriller over twee heel verschillende vrouwen die ontvoerd worden en tot elkaar veroordeeld zijn in de kamer die zij de papegaaienkooi gaan noemen. De verschillende verhaallijnen in zowel het heden als verleden, houden je continu bij de les en komen mooi en verrassend samen.  

 

4.   Nr. 10: het jubileumboekje van de Crime Compagnie, dat wegens het tienjarig bestaan van de uitgeverij de hele maand juni gratis te downloaden is op hun site. In het boekje staan korte spannende verhalen van diverse auteurs, die heerlijk weglezen tussen de vakantieactiviteiten door.  

 

Fijne zomervakantie!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...