woensdag 6 juli 2022

Natriumchloride van Jussi Adler-Olsen

 


 


Ik kan eigenlijk maar één ding zeggen over dit boek: wat een teleurstelling!

 

Ik ben al jaren fan van deze serie en kijk iedere keer weer reikhalzend uit naar een nieuw deel. 

Maar ow…… wat viel deze tegen!

 

In tegenstelling tot de andere boeken stonden niet Rose of Assad (de bijfiguren, maar wel hele leuke) in the picture maar dit keer draaide het verhaal vooral om hoofdpersonage Carl Mørck. Eigenlijk is Carl wel al een beetje saai personage naast de pinnige Rose en (soms onbedoeld) grappige Assad, maar dat ik dit boek zo saai zou vinden had ik niet verwacht. 

Het verhaal werd nergens echt spannend, de dialogen vond ik gekunsteld en om het verhaal up-to-date te maken speelt het zich en passant af tijdens coronatijd zonder dat dit werkelijk een functie had voor het verhaal.

 

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik gaf het boek maar twee inktpotjes. En dat voor een serie die ik altijd mijn lievelingsserie noem. Ik kan alleen maar hopen op nog een nieuw en beter deel, een waardige afsluiting misschien? Helaas moeten we daar dan weer even op wachten. Hopelijk is dat het wachten dan waard.

 

Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...