zondag 17 juli 2022

Het schaduwhuis- Anna Downes

 


Het schaduwhuis is een sfeervolle thriller waarbij niets is wat het lijkt.

 

Alex verhuist samen met haar kinderen naar Pine Ridge. Ze hoopt in dit vredige plaatsje rust te vinden.

 Rare dozen, een mysterieuze verschijning en een spookverhaal zorgen jammer genoeg al snel voor vragen en ongerustheid. Het wordt Alex duidelijk dat dit schilderachtige ecodorp zijn eigen problemen en moeilijkheden heeft.

  De auteur schetst het leven van oude en nieuwe bewoners in Pine Ridge. Vanuit meerdere perspectieven krijg ik een blik op het verleden en heden. Onmiddellijk voel ik dat iedereen zijn eigen rugzak en geheimen met zich meedraagt. Enkele raadsels worden geleidelijk aan duidelijk maar er zijn ook verhaallijnen die wat meer afronding of verdieping kunnen gebruiken.

 Wat ik fascinerend vind aan 'Het schaduwhuis ’ is dat dit verhaal toont hoe gemakkelijk angst ontstaat . Deze thriller speelt ook met illusie en realiteit en zet je op het verkeerde been.Wie of wat de verantwoordelijke was voor het onheil had ik vrij snel door maar het waarom en hoe bleef toch lang een vraagteken.

 Naast het hoofdthema is er ook ruimte voor onderwerpen als internetverslaving, trauma, rouw, schuldgevoel en opvoeding.

 'Het schaduwhuis' is een thriller waarbij de kracht van het verhaal vooral in de insinuaties en de complexe personages zit. Bepaalde karakters had ik graag meer uitgediept gezien maar er ontstaat geleidelijk aan wel een beeld van iedereen.

 Naast een thriller is dit vooral een kijk op een unieke maatschappij. Vertrouwen is de pijler van deze gemeenschap maar is dit echt zo of is het schijn?

 In het nawoord vertelt Anna Downes hoe deze thriller vorm kreeg en dat is een leuke meerwaarde.

 Het schaduwhuis maakt nieuwsgierig naar meer. Hoewel ik de creepy sfeer nog graag intenser gezien had heb ik graag gezocht naar de paniekzaaier.

 

3,5 inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...