zaterdag 18 december 2021

Het magische meer van Rani De Vadder

 


 


Wat is ‘Het magische meer’ een prachtige reis vol hoop, moed en magie.

 

Rani De Vadder heeft het verdriet rond Minne die in coma ligt apart aangepakt. Het lijkt wel alsof ze met een magische toverstaf zwaait en troost brengt met haar ongewone verhaal.

 

Toen ik Toxine, de young adult, van Rani De Vadder las was ik al verkocht. Nadat ik Draco haar eerste jeugdboek verslonden had kon ik dus niet wachten om 'Het magische meer' te lezen.

 

Wanneer ik de mooie kleurrijke omslag zie word ik gelijk heel nieuwsgierig. Ik voel gewoon dat dit een heerlijk boek gaat zijn.

 

Fie kan niet geloven dat Minne maar niet wakker wordt. Haar coma is immers enkel een diepe slaap. Fie weet gewoon dat zij haar tweelingzus moet redden. Iets heeft haar kwaad gedaan in Withaven. Dit paradijs dat zij en Minne samen verzonnen heeft de oplossing. Samen met haar vriend Alex begint ze aan een gevaarlijke zoektocht naar antwoorden.

 

Rani brengt de wezens en sprookjesfiguren zoals de grappige trolkat, weerbeer, kobolden en natuurlijk een heks zo tot leven dat je het allemaal voor ziet.

 

Gelukkig zijn Alex en Fie dapper, steunen ze elkaar en krijgen ze ook hulp maar of ze Minne wakker kunnen maken?

‘Het magische meer’ is een jeugdboek voor lezers van negen plus.

Dit zie je aan de korte hoofdstukken en de begrijpelijke vlotte taal die goed aansluit bij de leefwereld van deze doelgroep.

 

Zelf word ik zevenenveertig maar volgens mij kan je op elke leeftijd verdwijnen in magie en fantasie. Ook in het echt gebeuren wonderen en in verhalen is niets te gek voor woorden. Ga mee op deze magische tocht, beleef dit wondermooie avontuur zonder alles te willen verklaren en je zult genieten.

 

Wat is het ongelofelijk knap hoe magie en fantasie gemixt zijn in dit dromerige boek. ‘Het magische meer’ is een uniek en modern sprookje dat laat zien dat een monster of mens meer is dan goed of slecht. Misschien is de andere boodschap in dit jeugdboek wel dat liefde en vriendschap bergen kunnen verzetten.

 

‘Het magische meer’ is een jeugdboek dat opnieuw anders is dan haar vorige boeken en dat vind ik net leuk. In 'Het magische meer' wordt magie en fantasie gebruikt om moeilijke onderwerpen te bespreken.

 

Iedereen die durft hopen en dromen gaat genieten van dit verhaal!

 

4 Inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...