woensdag 22 december 2021

Nooit gedacht van Latoya Morris

 


Heerlijk om terug te worden gegooid in de tijd en tegelijkertijd ook de toekomst in!


Op het moment dat ik de prachtige cover en de titel van dit boek zag werd ik teruggegooid in de tijd. Namelijk naar de periode dat mijn kinderen nog klein waren en de Disney videofilms, naast die van Bassie & Adriaan bij ons in het gezin dagelijkse kost was. Een van mijn zoon zijn favorieten was Peter Pan en daar moest ik gelijk aan denken, dit kan toch ook niet anders lijkt mij.

Wendy werd meer dan drie eeuwen geleden door een vliegende jongen met een panfluit mee genomen naar een prachtig eiland waar je nooit volwassen wordt, althans wanneer je Wendy haar dagboek mag geloven. En dat is nu net wat Eavan doet, ze gelooft namelijk stellig dat haar verre voorouder Wendy het verhaal niet heeft verzonnen. Samen met haar vriend Chris gaan ze met hun ruimteschip, wat een normaal vervoersmiddel is in de 24e eeuw, op zoek naar het eiland waarvan zij denkt dat Wendy met de vliegende jongen terecht zijn gekomen.

‘Nooit gedacht’ is een heerlijk boek en voelt ondanks alle nieuwe technologieën die zijn intrede in dit verhaal hebben gedaan heel vertrouwd aan. Want in dit verhaal komen, net zoals in Peter Pan, piraten en meerminnen voor maar door de hedendaagse technologie en zwarte magie word ik getrakteerd op vreselijke monsters en onwerkelijke krachten waardoor Eavan, Chris en Caelian in spannende situaties terecht komen.  Wie Caelian is? Lees het fantasierijke verhaal zelf zou ik zeggen. Want wanneer je van Disney verhalen houdt is dit echt een aanrader.

Latoya Morris schrijft op zo’n filmische wijze dat ik het verhaal tijdens het lezen voor mijn ogen afspeelt. Het eiland qua landschap verandert, van een dor naar een mooi en prachtig groene landschap. En bij het eiland is een prachtige baai met een wit zandstrand. Maar wat doomt er in de verte op in het groenblauwe water? Jawel hoor een schip met een zwarte vlag met een witte doodskop erop, hoe kan het ook anders met zo’n cover? Het belooft in ieder geval niet veel goeds……

Eavan haar personage vind ik af en toe wel wat naïef maar door alle indrukken die Eavan maar ook Chris in dit verhaal voor hun kiezen krijgen is het lastig om helder te denken he. Het einde vind ik voorspelbaar maar is niet hinderlijk dat ik me er aan stoor. Ik heb genoten van ‘Nooit gedacht’ en ik weet zeker dat dit boek ook door mijn zoon zal worden gelezen. Aan dit boek zit wat mij betreft geen leeftijd verbonden, houdt je van dit genre maakt het niet uit hoe oud je bent!

 

4 Inktpotjes
Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...