dinsdag 28 december 2021

Christmas Crush van Sandra J. Paul

 


Leon werkt nog steeds als rechter maar Manon heeft inmiddels haar baan als procureur ingewisseld voor een baan in het onderwijs en ze wonen inmiddels zo goed als samen. Leon moet wel wennen aan Manon haar gewoontes want overal ligt wel wat. Hij heeft daar af en toe nog wel wat moeite mee….

Wanneer Manon dan begint over een kerstboom heeft Leon het helemaal niet meer, zal Manon Leon kunnen overtuigen zodat ze het huis in kerstsfeer mag omtoveren? Wanneer Manon hoort dat een collega voor de hond van haar zieke moeder een nieuw tehuis zoekt besluit de impulsieve Manon dat een hond de manier is om uit te zoeken of hun relatie toekomstbestendig is en of zij in staat zijn om voor iemand te zorgen. Hond Lou zet natuurlijk het hele huis op stelten en niets maar dan ook niets is veilig voor hem met alle gevolgen van dien!

 

Net zoals van de feelgood Sugar rush, geschreven door Sandra J. Paul, waarmee de auteur uit haar comfortzone stapte om in dit genre te schrijven, heb ik zeker ook van Christmas crush genoten. Sandra weet met haar schrijfstijl mij het verhaal in te trekken. Ik zit herhaaldelijk hardop te lachen waardoor er aan mij wordt gevraagd waarom ik zit te lachen.

Mijn uitspraken lokte een of andere haast hysterische reactie bij haar uit. Ze keek me zo geschokt aan dat ik aan mijn hoofd tastte om na te gaan of ik niet plots horens had gegroeid. Ze was haast in shock, schudde het hoofd in ongeloof.'

 

Sandra schrijft dit alles op zo’n wijze dat ik in gedachten het geschokte gezicht van Manon zie en de reactie van Leon of hij aan zijn hoofd voelt of er geen horens uit zijn gegroeid hahahaha. Heerlijke humor! En waar beide personages over nadenken, zoals hun toekomst en alles wat erbij hoort, zal voor een ieder herkenbaar zijn.

Dus schrijf gerust door in dit genre! Het korte verhaal zit goed in elkaar, het enige wat jammer is, is het aantal pagina’s dat deze feelgood heeft want ik heb het binnen no time uit.

 

4 Inktpotjes

Jacqueline

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...