maandag 14 februari 2022

Ik moet je iets vertellen van Nicola Moriarty

 



 Een pageturner vol familiegeheimen die plots exploderen in een meeslepende finale.

 

We leren een liefhebbende familie kennen door de ogen van enkele personages. Jill is de moeder en ze heeft drie zonen. Haar verhaal komt voor een groot deel tot leven in de brieven naar haar echtgenoot. Tony is getrouwd met Andrea. Darren is single. Pete en Mimi vormen samen een gezinnetje van vier.

 

Vanuit de verschillende perspectieven van de familieleden voel ik hoe de realiteit binnen deze gezinnen anders is dan het lijkt. Eigenlijk is al van in het begin duidelijk dat er bij elk gezin meerdere kleine of grote problemen zijn. Stilaan storten fundamenten in. Zoals bij een ajuin wordt laag per laag afgepeld van iedereen en er zijn heel wat verborgen zaken die stilaan boven komen.

 

Wanneer iedereen op weg is om, zoals de traditie het vraagt, samen Kerst te vieren wordt pas duidelijk hoe gruwelijk sommige raadsels wel niet zijn. De vreselijke gebeurtenis laat zien hoe een spin zijn web weeft. Draden worden losgetrokken en familiebanden vernietigd. Wonden worden geslagen en zijn misschien nooit meer te helen.

 

Dit is een literaire thriller vol drama en intriges die doet verder lezen. Soms voelen de ontwikkelingen misschien iets te gekunsteld aan maar het klopt wel voor de verhaallijnen. Hoe ongewoon en absurd ook, het plot past wonderwel in elkaar en de losse eindjes worden mooi samengebracht. Wat ik origineel vind is dat bij elk gezichtspunt er steeds ruimte is in een apart kader over die bewuste dag als de bom barst. Dit maakt dat ik blijf gissen naar de waarheid en het verhoogt mijn nieuwsgierigheid.

 

'Ik moet je iets vertellen' laat zien hoe ver vertrouwen gaat en hoe we soms uit liefde onbewust oogkleppen ophebben voor de waarheid. Sommige dingen zijn ook zo diep verstopt dat het niet altijd eenvoudig is om ze te zien.

 

Dit pakkende en spannende verhaal doet me nadenken over hoe ik zou handelen wanneer bepaalde geheimen naar boven komen. Ik heb genoten van deze complexe familie en al hun onverwachte ontboezemingen. De moeilijke onderwerpen zijn in een fascinerende en confronterende story gegoten. Deze boeiende trip gaat over verdriet, schuld, ontkenning, angst en schaamte. Eigenlijk tipt het met een realistisch einde een heel scala van gevoelens aan.

 

'Ik moet je iets vertellen' toont aan dat de perfecte familie niet bestaat. Natuurlijk wist je dit al maar na dit boek zal je het nooit meer vergeten.

 

4 Inktpotjes

Fany

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...