woensdag 9 februari 2022

Mission Two van R.Wade

 




Mission Two is het spannende en grappige tweede deel over Team Internet.

 

Om te beginnen moet ik zeggen dat ik de start van deze serie vol technologie niet gelezen heb maar dat maakt echt niet uit voor dit tweede deel.

 

De auteurs geven in een vlot tempo immers een korte terugblik op 'Mission One', het eerste deel in deze nieuwe jeugdreeks, waarbij jongeren ingezet worden als geheimagenten. Het tweede deel gaat verder waar deel één eindigde maar het is door de opfrissing ook perfect als standalone te lezen.

 

Zes jongeren zijn terug thuis maar één teamlid zit nog steeds vast in het net. Ondanks alle moeilijkheden en tegen het bevel in van Staatsveiligheid bedenken ze een plan en keren ze terug naar T- Polis. In deze stad op het internet gaan ze op zoek naar hun vriend Ricky (Navigator). Hij offerde zich op en bleef achter. Ondertussen werd hij gevangen genomen door Medusa maar hij weet niet wat hij nog moet geloven. Door een sluw plan lijkt het alsof de grote vijand van iedereen zijn droom kan waarmaken.

 

De zeven jongeren van Team Internet beleven in dit boek een gevaarlijk avontuur vol spannende situaties waarbij hoogtechnologische snufjes ingezet worden om hen te verslaan. Is hun band onverbreekbaar of is de teamspirit in ‘Mission Two’ ver te zoeken?

 

‘Mission Two’ gaat over vertrouwen, vriendschap en coole gadgets. Zonder twijfel gaat het door de combinatie van actie, humor en creativiteit de doelgroep aanspreken.

 

Ik heb me goed geamuseerd met de verslaggeving van Sam, de twijfels van Ricky en de heerlijke kwantumcomputer Cookiez. Dit is een hedendaagse jeugdreeks die toont hoe gevaarlijk maar ook hoe mooi en verbindend technologie kan zijn.

 

De groep rond Team Internet is een leuke verzameling van verschillende karakters waardoor meerdere jongeren zich kunnen identificeren met deze personages. Meeslepende en komische scènes waarbij computerbugs en andere hypermoderne technologie en aparte insecten een grote rol spelen zorgen voor de spanning.

 

Het duo Aron Wade en Ria Maes slaagt erin om op eigen manier de internetwereld tot leven te brengen wat ongetwijfeld een meerwaarde is voor dit jeugdboek met actie en sci-fi.

 

Na ‘Mission Two’ is er zeker nog plaats voor Mission Three!

 

3.5 Inktpotjes

Fany

1 opmerking:

  1. Het komt gewoon in me op dat ik niet het juiste heb gedaan sinds toen mijn man bij me terugkwam, ben ik op deze blog om te bedanken voor wie het verdient. Een paar weken geleden verkeerde mijn leven in een verschrikkelijke staat omdat mijn man me verliet en ik nooit geloofde dat ik hem terug zou krijgen. Maar door de hulp van deze krachtige spreukgebruiker, Dr. Ekpen genaamd, is mijn leven nu in een vrolijke bui, ik moet de diensten van Dr. Ekpen aan iedereen aanbevelen om contact op te nemen met Dr. Ekpen via onderstaande gegevens: ( ekpentemple@ gmail.com) of whatsapp +2347051979135 omdat door de hulp van Dr. Ekpen mijn huwelijk werd hersteld.

    BeantwoordenVerwijderen

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...