zondag 22 augustus 2021

Hamley op pompoenjacht van Sandra J. Paul

 


In deel twee uit de kinderboekenserie Hamley geschreven door Sandra J. Paul, mag Hamley inmiddels naar buiten maar moet wel in de tuin blijven van haar moeder. Dit is in het begin voor Hamley fantastisch maar al snel roept het avontuurlijke in Hamley haar verder dan de tuingrens. Het duurt dan ook niet lang of ze laat zich er toe verleiden om samen met de grote zwart-witte kater B-Boy, die in de stallen op het erf woont, er op een nacht stiekem op uit te gaan. Tijdens dat nachtelijke uitstapje hoort Hamley van hem dat wanneer tijdens Halloween de volle maan schijnt, dit een bijzondere nacht is. Want alleen die nacht kan Hamley als gitzwarte kat met groene ogen alleen met heksen en pompoenen praten. Hamley kan dit bijna niet geloven maar wanneer haar moeder zegt dat dit waar is en dat zij dat ook kan, wil Hamley maar een ding! Namelijk wanneer het volle maan is samen met B-Boy op onderzoek uit, maar kan ze hem wel vertrouwen?

 

Wat is het weer een prachtige cover! En dan dat het snoetje van Hamley. Echt zoals echte kittens kunnen kijken, het heeft iets ondeugends en iets liefs tegelijk!

 

Sandra J.Paul heeft me laten genieten van ‘Hamley op pompoenjacht’. Het verhaal is vlot geschreven en leest prettig weg. Ik had het dan ook jammer genoeg snel uit. Ik schoot een paar keer in de lach om wat grappige taferelen. Zoals dat B-boy en Hamley met hun nagels pompoen Petrus aan het rollen brengen of wanneer Hamley met de vogelverschrikker Herman zit kletsen. Ik zie dat dan in gedachten voor me gebeuren. Ja, mijn fantasie is groot, ik weet het en in dit geval is erg fijn!
Een heerlijk boekje als kattenliefhebber zelf om te lezen of voor te lezen.

 

Jacqueline

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...