vrijdag 27 augustus 2021

Winter in de kleine bakkerij van Jenny Colgan

 


'Winter in de kleine bakkerij’ is het laatste deel in de heerlijke Kleine Bakkerij serie.

 

Jenny Colgan zorgt met haar fijne schrijfstijl deze keer dat ik, hoewel het zomer is, toch getransporteerd word naar kerstachtige tijden.

 

Goed om te weten is, dat je dit boek als standalone kan lezen omdat er in het begin een samenvatting is van de vorige delen maar ik raad dit niet aan. Het is veel fijner om de eerdere achtergrond mee te krijgen waardoor je nog meer kan genieten van deze afsluiter.

 

Wanneer Kerensa Polly een geheim onthult dat alles kan veranderen, word je deel van de moeilijke beslissingen en soms ondoordachte acties van de heerlijke hoofdpersonages.

 

Het verleden komt ook opnieuw aankloppen bij Polly en dat maakt het allemaal nog ingewikkelder. In dit verhaal is het maar de vraag of het bakken Polly haar passie blijft.

 

 

In het kleine Mount Polbearne is er dus opnieuw plaats voor talloze tegenslagen en de gekende twists.

 

In dit laatste boek zie ik de hilarische papegaaiduiker Neil en de stoere Huckle terug en dat is zonder twijfel genieten.

 

'Winter in de kleine bakkerij' geeft het podium ook meer aan de nevenpersonages en het is fijn om hen eindelijk ook wat beter te leren kennen.

 

Naar goede gewoonte worden in het boek ook weer enkele lekkere recepten gedeeld.

 

Nadat er ook een mogelijke toekomst geschetst wordt na dit verhaal, neem ik afscheid van deze heerlijke serie.

 

Ik ga ze stuk voor stuk missen maar deze finale is mooi en ik kijk uit naar nieuwe boeken van deze feelgood auteur.

 

4 Inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...