maandag 9 augustus 2021

Siervuurwerk en sneeuwvlokken van Susan Muskee

 


Het boek ‘Siervuurwerk en sneeuwvlokken’ vertelt het verhaal van Sophie. Het is het laatste deel uit de feelgoodserie Liefde, natuurlijk van Susan Muskee.

 

Sophie, die toch door geluk een Green card verblijfsvergunning in handen krijgt waardoor ze in New York kan gaan wonen en werken is net in Amerika aangekomen. Door een medewerkster van het makelaarskantoor, is ze naar het piepkleine appartement gebracht. Dit appartement heeft ze vanuit Nederland geregeld en wanneer ze eindelijk boven is, na haar koffers tig trappen te hebben opgezeuld schrikt Sophie er best wel van hoe klein deze eigenlijk is. Sophie, die vastberaden is om zo snel mogelijk in de big apple een baan te vinden en daar haar stinkende best voor doet maar of dat voldoende is?

 

Tijdens de periode dat Sophie stage in New York liep had ze een vriendje Liam en die wil ze maar al te graag weer zien! Maar wanneer ze hem ontmoet komt ze van een koude kermis thuis. Want Liam is helemaal niet zo enthousiast om haar weer te zien. En wanneer Sophie dan ook nog de zoveelste afwijzing op een sollicitatie ontvangt zakt haar de moed in de schoenen. Wat mist Sophie haar vriendinnen Cleo, Kim en Abi op dat moment!

 

Al even keek ik naar dit boek uit en was dan ook blij dat ik het eindelijk kon lezen. Net als de eerdere drie delen uit deze serie leest ook dit deel vlot weg en voordat ik het weet heb ik het verhaal dan ook uit. Susan Muskee weet me met haar schrijfstijl wederom opnieuw te raken waardoor ik echt met Sophie mee leef wanneer Liam zo afwijzend tegen haar doet. Zeker de wijze waarop Susan de verdrietige gebeurtenis, waardoor Sophie wordt overvallen, beschrijft hou ik het dan ook echt niet droog.

 

Over het einde van dit 4e deel ben ik helaas iets minder te spreken. Het komt bij mij een beetje over dat er nog even snel een goed einde aan moest worden gebreid. Natuurlijk is het een feelgoodserie en is een positief einde daarin vanzelfsprekend. Mij viel het toch wat tegen. Volgens mij had dit wat minder voorspelbaar en spannender gekund. Daarom geef ik dit laatste deel 3,5 Inktpotjes. Maar in zijn totaal heb ik van de gehele serie genoten.

 

Jacqueline

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...