dinsdag 31 augustus 2021

In gesprek met Chris Bossers

 


Chris Bossers is afkomstig van Antwerpen waar hij werkt als partner in een advocatenkantoor.

Hij debuteerde met scenario’s voor film en TV en schrijft misdaadromans. Judas 2.0 is zijn vijfde thriller rond commissaris Vercammen.

Uit zijn werk blijkt een grote liefde voor de Angelsaksische literatuur.

Zijn boeken zijn altijd gebaseerd op ware feiten, maar dan met fictieve personages

 

Judas 2.0 is uitgegeven bij Phoenix Books en we mogen met deze thriller een winactie organiseren.

 

Met dit interview willen we je graag de auteur en zijn boek wat beter leren kennen. Op het einde komt dan de vraag om het boek te winnen.

 

 

Wie is Chris Bossers ?

 

Ik ben geboren in Antwerpen. Ik studeerde Rechten en werd advocaat. In 1975 kreeg ik de Staatsprijs voor het beste Filmscenario, en naderhand volgden nog ettelijke scenario’s voor film en TV. Ik ben gehuwd en heb 3 kinderen en 1 kleinzoon.

 

Wat moeten onze lezers zeker weten over jou?

 

Door frustratie over het resultaat van ettelijke verfilmingen ben ik na een tussenperiode van misschien wel 15 jaar aan het schrijven gegaan, met name van thrillers. Dit bleek echt mijn ding, en Judas 2.0 is intussen mijn vijfde publicatie.

 

Waarom moeten onze lezers Judas 2.0 lezen?

 


Moeten is natuurlijk veel gezegd, maar ik heb geprobeerd een actueel thema, namelijk tienerprostitutie, te linken aan orgaanroof. Het is uiteindelijk gelukt, voor mij toch.

 

In Judas 2.0 schrijf je over orgaanroof. Hoe deed je research voor dit boek?

 

 Vooral op het internet vindt men zeer veel informatie.

 

Je personages in dit boek zijn vaak verknipte personen. Zelfs bij de goede personages is, er vaak een knipperlichtrelatie met het slechte.

Wou je bewust mensen  die zich meer en meer voortbewegen in een grijze zone  in dit verhaal stoppen?

 

 Wat ik mordicus wou vermijden was figuren te scheppen die alledaags of al te klassiek zijn. Wanneer men werkt met figuren die ten dele verknipt zijn, of waarvan een hoek af is om het zo te zeggen, kan men m.i. tot boeiende situaties komen.

 

Komen er nog boeken met dit hoofdpersonage?

 

Dit is het vijfde boek met Willy Vercammen in een hoofdrol. Of er nog gaan komen kan ik eerlijk gezegd nog niet melden. Ik vind wel dat ik met die figuur nog wel wat wegen op kan.

 

Wou je de lezer ook laten nadenken over de behandeling van mensen aan de rand van de maatschappij en ethische kwesties?

 

 Jawel in de zin dat tienerprostitutie een groot probleem is waar weinig opvang voor bestaat. Orgaanroof is natuurlijk gemakkelijker te plaatsen als onaanvaardbaar, maar onze maatschappij schiet duidelijk tekort in de hulp aan zwakkeren.

 

Heb je nog een droom in de Boekenwereld?

 

Ik hoop  dat er terug een gezellige Boekenbeurs mag opstaan.

 

Wat doet een advocaat die vooral actief is in het ondernemingsrecht?

 

Mijn activiteiten als advocaat situeren zich inderdaad voornamelijk in het bedrijfsleven.

Mijn kantoor vertegenwoordigt vooral bedrijven en adviseert veel in contractuele situaties. Gezien België een klein land is leidt dit ook tot nogal wat internationaal werk.

 

Wil je in de toekomst nog boeken in een ander genre schrijven en welk dan?


 

Wat ik boeiend zou vinden is een historische roman, liefst met Vlaanderen als achtergrond. Maar dat zal opnieuw veel research vergen…

 

Wat lees je zelf graag?

Zelf lees ik vooral Engelstalige boeken, genre James Elroy, Elmore Leonard, Irvine Welsh.

 

Hoe kwam je op het idee voor de titel en cover van Judas 2.0?

 

Het idee voor de titel kwam er door het feit dat de figuur van Judas ( in het boek dan ) zo’n prominente rol speelt. Het is een hedendaagse Judas, vandaar 2.0. De slang op de cover heeft dan weer betrekking op het fundamentele verraad waar het boek over gaat.

 

Dank je wel Chris voor het fijne gesprek

Fany

 

Nu je dit interview gelezen hebt moet het eenvoudig zijn om ons te vertellen wie het hoofdpersonage is in deze thriller.

Doe dus zeker mee en wie weet win jij deze spannende thriller.

 

Stuur jouw antwoord naar Boekinkt@ziggo.nl ovv Judas 2.0

Veel geluk en laat weten op onze facebookgroep hoe het boek was.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...