zaterdag 1 januari 2022

Welke boek las Karin K graag?

 


Top 3

Alweer een jaar voorbij en dan is het tijd om eens terug te kijken op wat het jaar 2021 heeft gebracht aan mooie boeken. Mooie boeken van buitenlandse auteurs, maar ook veel mooie boeken van Nederlandse en Vlaamse bodem. En helaas ook minder mooie boeken.

Wat waren mijn persoonlijke hoogte punten, en diepte punten?

Favorieten van 2021:

1: Herfst op Götland van Hakan Nesser

2: De Nepvampier van Sophia Drenth

3: Jos Brink, de biografie van een uniek TV- en Theatertalent, van Tom van den Oetelaar

Beste boek van Nederlandse bodem: De Nepvampier van Sophia Drenth

Beste boek van Vlaamse bodem: Roadtrip naar nergens, Barbara De Smedt (leesclub Thrillerlezers!)

Meest vreselijke boek 2021: Kwam een vrouw bij de slijterij van Bonnie St. Claire

Een kleine toelichting is misschien wel op zijn plaats.

Herfst op Götland staat op de cover omschreven als thriller, misschien zou ‘spannende roman’ de lading beter dekken maar het is een prachtig boek dat heel langzaam naar een prachtig plot toe werkt en zondermeer een plaats verdiend bij Boekinkt!!

De Nepvampier van Sophia Drenth is geschreven voor een jong publiek maar ik heb mij er werkelijk kostelijk mee vermaakt. Het zit vol humor en bizarre wezens en de uitvoering is prachtig. Een fantasierijk boek voor alle leeftijden van
Nederlandse bodem.

Roadtrip naar nergens van de van oorsprong Vlaamse auteur Barbara De Smedt was voor mij een heel boeiend en plezierig boek met ook de nodige spanning. Ook hier geen harde thriller dus, maar een boek met de nodige psychologische diepgang en deze is dus van Vlaamse bodem.


Het meest vreselijke boek voor mij was toch wel de autobiografie van Bonnie St.Claire, Kwam een vrouw bij de slijterij. Tja, ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. Misschien zijn er mensen die er wel van hebben genoten, en dan bedoel ik géén familieleden van Bonnie. Wel bewonder ik dat ze is gestopt met het bovenmatig gebruik van alcohol en wens ik haar niets dan goeds voor 2022.

Karin K

1 opmerking:

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...