zaterdag 26 maart 2022

Interview met Hamley


 Hamley nam even de tijd om mijn vragen te beantwoorden. Ze was wel wat humeurig - maar dat kon te maken hebben met de poetsvrouw die haar uit haar bed haalde om de kamer op te blinken. 

Maar goed, de queen was dan toch bereid om de vragen te beantwoorden en ging daarna weer snel slapen. Katten hé. 

Hoe oud ben je eigenlijk en hoe ben je bij de familie gekomen?
Ik ben een half jaar oud maar eigenlijk voel ik me al een pak ouder. Dat komt omdat ik al vele avonturen heb mogen beleven. Maar ook een beetje omdat ik veel meer dingen durf dan mijn zusjes Lilly en Lexi. 
Eigenlijk zijn zij altijd een beetje bang, en ik niet. 
Hoe kom je aan de naam Hamley?
Ik weet het niet. Ik ben zo geboren. Mijn mama zei altijd Ham, of dat dacht ik dan. Ik dacht dat ze bedoelde dat ik ham mocht eten, maar dat bleek uiteindelijk niet te kloppen. Het was mijn naam. Mensen zeggen vaak HAMley tegen mij, maar eigenlijk moet het HEMley zijn. 
Mijn zusjes weten het intussen wel en zeggen het juist. En ja, soms denken mensen ook dat ik een jongetje ben, maar dat is niet waar. Ik ben een meisje. Mijn mama geeft me allemaal koosnaampjes. Van Ham naar HamHam, naar HamBam. En als ze boos is, roept ze heel hard: HEEEEEMLEEEEY brult ze dan.
Dat gebeurt gelukkig niet zoveel.Hoe komt het dat jij de mensen kan verstaan?
Dat komt omdat ik een magisch katje ben met groene ogen en een zwarte pels zonder een beetje wit erin. Mijn mama is ook zo, en haar mama ook, en die haar mama ook.
Nu ja, je begrijpt het wel. Ik heb altijd al de mensen kunnen verstaan. Hoe dat verder komt weet ik niet, want ik ben geen mens. Ik kan het niet GOEGELEN of zo. Dat doen mensen als ze iets moeten weten: ze goegelen. Soms denk ik dat mensen dom zijn, want waarom weet je dat niet gewoon? Moeten ze dan altijd die goegelendingen gebruiken?
Ik begrijp er echt niets van.Als je mag kiezen zou je een hond willen zijn. Waarom wel of niet?

Ik wil graag soms een hond zijn omdat honden veel meer mogen dan wij. Zij mogen mee op stap, en ze mogen leuke dingen gaan doen, en ze mogen plassen tegen vuilnisbakken, en dan zegt niemand er iets over. Of ze gaan naar het park en gaan daar een - je weet wel - leggen in het gras, en dan moeten de mensen dat opruimen.
Maar oh wee als wij dat doen, hoor. Dan loopt Henry woest achter ons aan, of dan zeggen ze dat we heel stout zijn en dan zetten ze ons buiten. Alleen wil ik soms ook niét een hond zijn, want die moeten altijd aan een leiband, en Kasper en Kamiel, mijn vrienden, zeggen dat ze dat niet altijd leuk vinden.
En wij als katten mogen liggen en slapen waar wij maar willen. Maar oh wee als Kasper op de tafel zou gaan liggen, dan zou Henry tegen hem brullen. Ik ga graag op tafels liggen, dus eigenlijk is het toch prettiger om een kat te zijn.Vind je B-boy knap en zou je wel verliefd kunnen worden?

Oh nee, B-Boy is te oud voor mij hoor. Hij is even oud als mijn mama, of dat denk ik toch. Ik ben te jong om verliefd te zijn, dat is iets voor grote katten. En ja, ik blijf altijd klein, dus ik ga niet snel verliefd zijn. 
Ik zie B-Boy soms kijken naar mijn mama en dan is die zo helemaal verliefd en begint die te kwijlen. Dat is best schattig. Doen alle katten dat? Ik weet het niet. Ik wil het ook niet weten.
Maar goed, ik ben dus niet verliefd op B-Boy.Ben je wel eens ergens bang voor?
Oh ja, ik heb een gruwelijke hekel aan padden. Die zijn zo vies en zo glad en zo - ah jakkes. Daar wil ik dus niets mee te maken hebben. 
Ze zijn zelfs niet lekker.Welk avontuur vond je tot nu toe het spannendst en waarom?

Het avontuur met de draak vond ik erg spannend, want ik wist niet dat draken bestonden. En plots vond ik een ei en zag ik mama draak en toen wist ik dat ze wel bestonden, en dan was ik opeens erg klein, en zij erg groot, en dat was wel hééééél spannend. 
Ik hou wel van spannende avonturen.
Ik moet nu gaan, want mijn baasje zit een beetje ongeduldig naar mij te kijken omdat ik teveel praat. Dat zit bij ons in de familie.

Dank je wel Ink (wat een rare naam zeg!), en tot de volgende keer.
Miauwkes,
HamHam, HamBam, Hamley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...