vrijdag 5 november 2021

Hamley in de sneeuw van Sandra J. Paul

 


De covers van de eerdere 2 delen van Hamley zagen er prachtig uit en zo ook dit deel Hamley in de sneeuw! De glimmende en schattige afbeelding van Hamley die spreekt zo aan dat ik dit boek gewoon op moet pakken. De rode paddenstoelen en rode vlinders in de sneeuw vind ik dan wel weer bijzonder maar in een fantasiewereld kan alles toch of toch niet?

 

De titel verraadt het al, Hamley maakt dit keer kennis met sneeuw. Toen mijn eigen katten Dot en GiGi voor het eerst kennis maakten met sneeuw heb ik ontzettend gelachen. Ik ben benieuwd wat de auteur voor Hamley heeft bedacht voor haar eerste kennismaking met het natte witte goedje, zou ze net zoals die van mij van die rare bokkensprongen maken hahaha.

 

Ook dit verhaal, dat ik mag lezen voor de Blogtour van Hamley Books, heeft Sandra J. Paul weer zo geschreven dat ik het in mijn fantasie voor me zie. En dat maakt het zo leuk om dit boekje over avontuurlijke en ondeugende Hamley te lezen. Want sneeuw hoort in mijn beleving bij de Kerst (en daar ben ik niet de enige in) en daar hoort natuurlijk een kerstboom bij. Een boom in huis denkt Hamley, is het te koud buiten voor de honden Kamiel en Kasper en mogen ze dan binnen daar tegen aan plassen? Mag ik ook klimmen in de kerstboom? Het antwoord hoef ik vast niet te vertellen.

 

Door de prachtige illustraties waaronder een met Hamley in de kerstboom doet mij denken aan Dot die als kitten in de kerstboom ging zitten en moet er dan ook smakelijk om lachen. Heerlijk die herinneringen.

 

Hamley zou Hamley niet zijn wanneer er ook nog iets bijzonders gebeurd. In dit geval iets magisch, ik weet nu ook waarom die rode vlinders en paddenstoelen op de cover staan. Een superleuk en heerlijk kattenverhaal voor kinderen vanaf 7+ om zelf te lezen, om voorlezen door wie dat ook maar wil en natuurlijk door kattengek zoals ik.


Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...