maandag 24 oktober 2022

Tante Poldi en de zwarte madonna- Mario Giardano

 


Een over the top Siciliaanse Cozy crime

 

Ik hou wel van doldwaze en absurde verhalen dus toen ik de kans kreeg om dit aparte moordmysterie te ontdekken was ik erg benieuwd.

 Tante Poldi en de zwarte Madonna brengt de aparte detective Poldi tot in het Vaticaan. Al snel wordt ze de verdachte maar dat is buiten de inzet van deze vrouw van middelbare leeftijd gerekend. Ze gaat op zoek naar de waarheid maar deze is heel anders dan ze dacht. Later vertelt ze haar knotsgekke avontuur aan haar familie en zo komt de hele geschiedenis voor de lezer tot leven.

 Mario Giardano heeft met dit deel al zijn vierde boek rond de flamboyante Poldi geschreven .Voor mij was het deel met de zwarte Madonna mijn kennismaking en ik dacht getrakteerd te worden op een heerlijk mysterie maar dat viel me toch wel wat tegen.

 Wat ik prachtig vind is hoe de auteur de sfeer weergeeft .De wijze waarop hij zijn bijzonder kleurrijke personages tot leven brengt bracht soms een glimlach op mijn gezicht . Hoewel de plot een bont lappendeken is zit deze ook niet slecht in elkaar.

 Wat is dan mijn struggle met dit boek? Wel om eerlijk te zijn vind ik het vreselijk irritant hoe elk hoofdstuk begint met een aparte samenvatting die ik op de duur zelfs liefst oversla.  Deze aanpak vermindert mijn leesplezier echt drastisch en doet me zelfs denken om af te haken maar ik zet dapper door. De schrijfstijl pakt me niet en de verhaalopbouw is chaotisch.

 Tante Poldi en de zwarte Madonna heeft zeker goede punten maar dit verhaal kon me ondanks de humor en de heerlijke personages niet overtuigen.

 2,5  inktpotjes

Fany

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...