woensdag 15 maart 2023

Vleugje salie & korreltje zout – Amélie Storms

 


Foodvlogger Nadia vlucht naar het familiehuis in Frankrijk nadat haar volgers zich tegen haar keren na een domme fout. In Frankrijk probeert ze tot rust te komen en uit te zoeken hoe het verder moet met haar bedrijfje. Waarom haalt ze nog maar zo weinig plezier uit datgene wat ze het liefste doet? En doet ze werkelijk wel waar haar hart naar uitgaat? Om het nog complexer te maken komt ze op weg naar Frankrijk de charmante Sergio tegen. En eenmaal in het familiehuis komen er ook nog verschillende mensen aanwaaien. Niet echt de rust waarop Nadia had gehoopt. Zal het haar lukken om ondanks alle turbulentie toch haar hart te durven volgen?

 

‘Vleugje salie & korreltje zout’ is het eerste Tussendoortje dat ik las. Tussendoortjes zijn korte e-boeken die uitgegeven worden door De Verhalenfabriek, het zusje van thrilleruitgeverij De Crime Compagnie. Ze zijn rond de 100 pagina’s lang en dus ideaal om in een paar uurtjes uit te lezen.

 

Het leek me best een uitdaging om een volledig verhaal in zo’n 100 pagina’s te vatten, maar Amélie Storms is daar uitstekend in geslaagd. Ik lees niet zo vaak feelgood-boeken dus ook daarin was het de vraag of het me zou aanspreken. En ook die uitdaging is geslaagd! Wat een leuk verhaal was dit! Ik heb me een paar uur lang echt supergoed vermaakt.

Het verhaal heeft een vleugje humor, een vleugje romantiek, een vleugje drama, maar bovenal is het gewoon een heel compleet verhaal. Met levendige personages en een omgeving waar je direct naar af zou willen reizen is het perfect om even weg te dromen van het dagelijkse leven. En je hoeft je niet schuldig te voelen dat je in een boek begint waar je de rest van de week misschien te weinig tijd voor hebt. Want voordat je het weet, is het al uit!

Sterker nog: ik wil alleen nog maar meer van dit soort verhalen! Lucky me: ik heb nu nog twee Tussendoortjes liggen, waaronder nog een verhaal van Amélie Storms.

 En ik ben nu ook wel heel benieuwd wat deze auteur van een boek met een ‘gewone’ dikte zou kunnen maken. Ik zal in ieder geval één van de eersten zijn die het dan absoluut wil gaan lezen!

 4 inktpotjes voor dit leuke verhaal!

 Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...