vrijdag 24 maart 2023

De Italiaanse dochter Soraya Lane

 


De Italiaanse dochter is een hartveroverende roman vol drama en passie.

 

Lily begint een opleiding in de wijnmakerij van de Martinelli's in Italië. Haar doel is om hier nog beter te worden in haar beroep en zo de droom van haar vader verder te kunnen zetten. 

Wat ze echter niet verwacht is om misschien zelf het geluk te vinden. Wanneer ze bij de familie hun knappe zoon Antonio ontmoet is dit immers de start van een speciale band. Lily voelt zich bij dit gezin onmiddellijk welkom en ook het heerlijke leven hier verwarmt haar hart. Nadat ze eerder in Londen een kistje kreeg van haar grootmoeder wil ze graag weten welk geheim er schuilt achter deze raadselachtige erfenis . Met de hulp van zijn mama en de steun van Antonio ontrafelt ze het mysterie en de verboden liefdesgeschiedenis van haar familie. 

Soraya Lane heeft een betoverende roman geschreven die alle zintuigen beroert. Door haar beeldende stijl en het tragische avontuur van Estée en Felix katapulteert ze me regelmatig naar  het verleden . Een  balletdanseres en de zoon van een bakker vallen als kind al voor elkaar maar worden steeds uit elkaar gedreven door de onmogelijke verwachtingen van hun familie. Antonio en Lily ontmoeten elkaar in het heden en voor hen is liefde toelaten niet altijd vanzelfsprekend. 

De personages in deze twee verspringende verhaallijnen zijn zo menselijk en ik kan niet anders dan meeleven met het prille koppel in het nu en de tragische liefde van Estée en Felix uit de geschiedenis herbeleven. De Italiaanse dochter gaat over je echte ik ontdekken en je plekje vinden waar je liefde kan delen. Durven de heerlijke karakters van vroeger en nu hun hart volgen of doen ze wat anderen verwachten?

 Dit is het eerste deel in een nieuwe reeks die wordt aangeprezen aan liefhebbers van De Zeven Zussen serie. Waarschijnlijk ben ik een uitzondering omdat ik deze nog niet gelezen heb en vergelijken kan ik dus niet maar dit heeft dit verhaal volgens mij ook niet nodig. Dit boek is immers een zalige escape uit de realiteit en ik kan niet wachten op het vervolg De Cubaanse dochter.

 4,5 inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...