maandag 13 maart 2023

It ends with us van Colleen Hoover


 Lily wordt verliefd wordt op de knappe neurochirurg Ryle. Hij is assertief, koppig en een tikje arrogant, maar ook gevoelig, briljant en dol op Lily. De opbloeiende nieuwe relatie brengt herinneringen terug aan Atlas, haar eerste liefde. Als hij weer in haar leven verschijnt, komt alles wat Lily heeft opgebouwd in gevaar. Dan komt het eropaan dat ze de kracht in zichzelf vindt om te zorgen dat de toekomst geen herhaling wordt van het verleden.

Dit was het vierde boek dat ik van Colleen lees en ik ben weer aangenaam verrast.

In dit verhaal draait het voornamelijk om Lily. Ze ontmoet de charmante Ryle en valt als een blok voor hem. De twee krijgen een steeds sterkere band, maar is Ryle wel dé man voor haar? Ondertussen komt haar eerste liefde, Atlas, ook ter sprake.

Door middel van brieven die Lily heeft geschreven kom je steeds meer te weten wat er acht jaar geleden is gebeurd. Hierdoor leer je Atlas ook steeds beter kennen en ik kreeg echt een zwak voor hem.

Uiteindelijk komen het verleden en heden weer samen. Ik kan er niet teveel over verraden, maar er komen sowieso een aantal zeer heftige scenes in voor. Natuurlijk is er ook genoeg plek voor romantiek en sommige fragmenten waren voor mij iets té gedetailleerd beschreven, iets waar ik zelf nooit zo'n fan van ben, maar hee... genoeg die dat vast wel kunnen waarderen.

Tuurlijk zitten er ook een aantal stukken tussen waar ik vraagtekens bij had, want hoe kun je als chirurg in je operatiekleding vanuit huis naar werk vertrekken? Lijkt mij nou niet bepaald hygiënisch. Maargoed, zo waren er een paar van die kleine details die voor mij niet helemaal klopte.

'It ends with us' is hoe dan ook een aangrijpend verhaal en ik vond het zeker een mooi boek om te lezen.

Beoordeling: 4,0 inktpotjes

Silvie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...