zaterdag 27 maart 2021

Scones & Spotlights van Susan Muskee

 


Is dit wat ze wil?

 

Na het lezen van een thriller en een Young adult is het weer tijd om een feelgood en dat vind ik echt geen straf, nee eerlijk gezegd ik vind het momenteel heerlijk. Dit keer is mijn keuze gevallen op Scones en spotlights het eerste deel uit de feelgoodserie ‘Liefde, natuurlijk’ geschreven door auteur Susan Muskee.

 

In ‘Scones en spotlights’ hebben de vier vriendinnen Cleo, Kim, Sophie en Abigail een fijne en hechte vriendschap. In deel een draait het grotendeels om Cleo. Cleo woont samen met Kim in een huis en werkt al een weer tijd in café The Rolling Scones. Een kenmerk van The Rolling Scones is dat de bezoekers op de rolschaatsen worden bediend maar voordat Cleo de kunst van het rolschaatsen onder de knie had…..echt een hilarisch omschreven situatie door Susan, ik zag het al helemaal voor me.J

 

Naast het werken in het café, plezier maken met haar vriendinnen, volgt Cleo yogalessen. Tijdens die lessen loert ze naar Sjoerd, want Sjoerd vindt ze erg leuk! Stiekem is ze eigenlijk smoorverliefd op hem maar wanneer hij iets tegen haar zegt, krijgt ze een kleur en begint te stotteren........ Zo herkenbaar en realistisch omschreven, ik voel gewoon het ongemak van Cleo.

 

Cleo mag graag muziek maken maar sinds ze afgewezen is voor het Conservatorium heeft ze haar droom om muzikant te worden laten varen. Tijdens een karaokeavond, waar Cleo na enig aandringen van de meiden toch de microfoon ter hand neemt en Sophie hier en filmpje van maakt en die online zet, wordt Cleo benaderd om mee te doen aan een talentenjacht.....

 

Een heerlijke feelgood om je lekker bij te ontspannen en te lachen. De personages van Kim, Abigail, Sophie en Cleo zijn herkenbare karakters en wat ze allemaal meemaken is door Susan op zo’n wijze geschreven dat ik me goed in de vier verschillende personages kon verplaatsen. Ik heb van ‘Scones en spotlights’ genoten, het volgende deel ligt al op mijn binnenkort lezen stapel klaar.

 

4 Inktpotjes

Jacqueline

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...