woensdag 24 maart 2021

Bridgerton De ongetrouwde hertog

 


Wat is 'De ongetrouwde hertog' een heerlijk guilty pleasure boek!

 

'De ongetrouwde hertog' is een geslaagde combinatie van heerlijke karakters, grappige scènes en een tikkeltje ernst gekruid met een portie lust'.

 

'De ongetrouwde hertog' speelt zich af begin negentiende eeuw in Engeland en de situaties worden mooi gekaderd in dit tijdsbeeld. De Bridgerton familie is een hecht gezin uit de hogere klasse met verschillende kinderen. Het eerste deel gaat over de pittige en soms rare keuzes van Daphne.

 

Van Daphne wordt verwacht snel een huwelijkspartner te vinden maar ze komt alleen saaie kandidaten tegen. Wanneer Lady Whistledown haar roddels verschijnen lijkt het helemaal in het honderd te lopen voor deze jonge vrouw. Totdat Daphne op een avond Simon Basset, de hertog en vriend van haar broer Anthony, tegen het lijf loopt. Na hun ongelooflijke grappige ontmoeting is Simon dadelijk gefascineerd door de wulpse Daphne maar van de zus van je vriend blijf je af. Simon heeft ook ooit een besluit genomen dat nu onder druk komt te staan.

 

Wauw, ik begon in een periode van veel stress en zorgen te lezen en ik was weg. Ik werd volledig opgeslorpt door dit heerlijke en sensuele verhaal.

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet had verwacht om zo te genieten van de avonturen van de Bridgerton familie. Ik hoorde dat deze eerste roman ondertussen ook op Netflix te zien is en ik ga deze zeker ook bekijken. De boeken worden vergeleken met Jane Austen en Downtown Abbey in een vernieuwd jasje. Nu moet ik toegeven dat ik niet zo veel klassiekers las en ik normaal ook niet zo hou van roddelpraatjes maar wat heb ik genoten van dit ondeugende boek met een moderne touch.

 

Daphne Bridgerton is een koppig en eigenzinnig karakter. Oh en de ongetrouwde hertog Simon Basset lijkt me niet alleen een lief en intelligent iemand maar ook een lekkere hunk. Ik heb ontzettend gelachen met de hilarische avonturen van dit onverwachte bondgenootschap met een dubbele agenda.

 

Lady Whistledown zorgt met haar schrijfsels voor een heerlijke aanvulling op het verhaal.

De illustere onbekende, die wel uit de gegoede kringen moet komen volgens de high society, schrijft lekker sarcastisch en legt de vinger op de pijnlijke situaties.

 

Verwacht geen hoogstaande literatuur maar een heerlijke historische feelgood gekruid met een flinke portie humor, lust, een tikje naïviteit en enkele stommiteiten. Naast liefde en passie zit er ook een dosis feminisme en zelfs een donker geheim in deze sprankelende story verpakt.

 

Bij sommige situaties vraag je je af waarom de personages zo handelen maar we leven in een andere tijd en mensen maken nu eenmaal fouten in hun leven. De karakters ontwikkelen zich ook tijdens het verhaal zoals mensen van vlees en bloed ook veranderen doorheen de tijd.

 

Julia Quinn brengt het verleden en haar personages tot leven!

 

Ik ben blij dat ik nog zeven delen mag lezen en ben benieuwd of ik deze ook zo leuk ga vinden of misschien gaan ze me stilaan toch vervelen?

 

4 inktpotjes
Door Fany

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...